تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۶۷۱۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه مدونی برای آسفالت خیابان‌ها وجود ندارد

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: در بحث آسفالت برنامه مدونی مطابق با بودجه 93 وجود ندارد و هر زمان هر مسئولی گفت که فلان جا را آسفالت کنید می‌روند و آسفالت می‌کنند.

محمدعلی دوایی فر با حضور در جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: در بحث آسفالت رویکردی که در شهرداری وجود دارد رویکرد خوبی نیست و یک قرارداد برای آسفالت کلی شهر بسته می شود که در این شرایط به هیچ عنوان نمی توانیم کنترلی بر اجرای کار داشته باشیم بنابراین برای پیشبرد مناسب کار می طلبد برای هر پروژه آسفالت یک قرارداد جداگانه بسته شود تا هم کنترل و هم نظارت بر کار تشدید یابد.

وی ادامه داد: تاکید شهردار است که کار براساس بخش نامه های موجود و با نظارت کامل انجام شود و کسی که در این زمینه تخلف کند باید خود پاسخگو باشد نه این که مسئول دیگری را مورد بازخواست قرار دهید. لذا مطابق بخشنامه هرجا که قرار است آسفالت شود ابتدا باید زیرسازی های آن به درستی انجام شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز بیان کرد: ساختار برای انجام آسفالت با کنترل کمیت و کیفیت هیچ مشکلی ندارد ولی برخی ها این ساختار را رعایت نمی کنند. نظر شهرداری این نیست که نهضت آسفالت را بدون در نظر گرفتن زیرسازی های مناسب و بخشنامه های موجود انجام دهیم.

دوایی فر افزود: برای انجام پروژه های آسفالت یک پیمانکار در سازمان عمران شهرداری وجود دارد که ناظری هم در این سازمان بر کار پیمانکار وجود ندارد. ما تا صورت وضعیت انجام عملیات تایید نشود پول را پرداخت نمی کنیم اما پیمانکار سازمان عمران در پروژه های آسفالت پیش از تایید صورت وضعیت، پول خود را دریافت می کند لذا باید اجازه دهید پیمانکاران دیگر هم وارد عرصه شوند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز درباره موضوع فاضلاب زیر پل پنجم گفت: آبفا خروجی ثقلی که به رودخانه وصل می شود را از ترس محیط زیست قطع کردنده اند. چند روز پیش که از محل بازدید کردیم؛ پمپ با ارتفاع 2 متری بالای خط لوله انتقال فاضلاب قرار دارد و باید فاضلاب 2 متر در این لوله باشد تا پمپ شود در غیر این صورت آب در لوله ها رسوب می شود. بنابراین قرار شد ظرف 48 ساعت دریچه باز شود تا یک قطره آب در لوله خط انتقال باقی نماند.

دوایی فر اظهارکرد: این موضوع مشکل ما نبوده سر ریز شدن فاضلاب از پروژه زیرگذر خلیج فارس فاصله دارد که متاسفانه عوامل آبفای شهری طی مصاحبه ای عنوان کردندکه عملیات شهرداری موجب شده فاضلاب سر ریز کند که اینگونه نبوده است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار