تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۶۶۸۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
خوزستان استانی بی‌درد و بی‌حاشیه نیست
استاندار خوزستان این استان را معدن کشاورزی در کشور دانست و گفت: استان ما یک استان کشاورزی محور است اما کشاورزان ما پرداخت‌های معوقه دارند و این امر باید بررسی و پیگیری شود.

عبدالحسن مقتدایی در کارگروه اشتغال استان خوزستان که پیش از ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: استان خوزستان استانی مرفه، بی‌درد و بی‌حاشیه نیست.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌ها در امر اشتغال و سرمایه گذاری در استان خوزستان تصریح کرد: مسئولان استان انتظار دیگری از بانک‌ها دارند و معتقدم که بانک‌ها باید آسیب‌شناسی کنند و به دنبال راهکار باشند.

مقتدایی با اشاره به اینکه بانک‌ها در شرایط اقتصادی و عمومی یک عنصر تاثیرگذار در استان هستند خاطر نشان کرد: بانک‌ها می‌بایست بررسی کنند که بانک‌های موفق چگونه عمل کرده‌اند و چه برنامه‌های اجرایی در دست دارند از آن‌ها الگو گرفته و پیش روند و نسبت به حل مسئله اشتغال کمک کنند.

وی اظهار کرد: سپرده‌های موجود در بانک‌ها یک فرصت هستند و بانک‌های عامل از این فرصت‌ها باید به خوبی استفاده کنند.

مقتدایی خوزستان را معدن کشاورزی در کشور دانست و گفت: استان ما یک استان کشاورزی محور است اما کشاورزان ما پرداخت‌های معوقه دارند و این امر باید بررسی و پیگیری شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه استان خوزستان، استانی مرفه، بی‌درد و بی‌حاشیه نیست و مشکلات فراوانی برای اجرای کار‌ها دارد افزود: جنگ، بازسازی پس از جنگ و شرایط خاص استان باعث ایجاد مشکلات عدیده‌ای شده و بهتر این است که در برابر مسائل در مقابل هم جبهه نگیریم و با تعامل مشکلات را حل کنیم.

وی بیان کرد: حجم پول و پرداخت حقوق و میزان مالیات، حجم سپرده گذاری دولت و عموم با سایر استان‌ها در خوزستان متفاوت است، بنابراین اولویت در بخش اشتغال در استان هم افزایی است و باید با همکاری این هم افزایی صورت گیرد نه با جبهه گرفتن.

وی ادامه داد: مدیران استان با شناخت وارد عرصه مدیریت استانی ورود پیدا کنند، علم و تخصص را در کنار مسائل انسانی و عاطفی به کار گیرند و نسخه مدیریتی بپیچند.

* 4 درصد تصدی دولت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

مدیر کل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری خوزستان گفت: در کشور ما 80 درصد فعالیت‌ها توسط دولت انجام می‌شود، این در حالی است که دستگاه‌ها موظف‌اند سالانه چهار درصد از تصدی‌ها را واگذار کنند.

قاسم صنگوری سواری در جلسه شورای تحول اداری که ظهر امروز برگزار شد، اظهار کرد: در کارگروه تحول اداری تصمیمات کلان گرفته می‌شود، اما برای پرداختن بیشتر و دقیق‌تر به موضوعات کمیته کاری تحول اداری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه مبنای تصمیم در کارگروه تحول اداری نشست‌های کمیته اداری خواهد بود، افزود: سه مبحث مهم کارگروه تحول اداری در کمیته‌ به صورت پخته‌تر حلاجی می‌شوند و برای تصمیم‌گیری به کارگروه تحول اداری فرستاده می‌شوند.

صنگوری سواری گفت: اعضای کمیته بر اساس چند شاخص تعیین شده‌اند که این شاخص‌ها شامل حساس بودن دستگاه اجرایی و اهمیت آن در توسعه استان، حجم و گستردگی فعالیت دستگاه اجرایی چه در حیطه جغرافیایی و چه در زمینه تراکم کار، عمومی بودن دستگاه اجرایی و روندی است که از این دستگاه‌ها در ارزیابی عملکرد حاصل می‌شود.

مدیر کل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری خوزستان تصریح کرد: هر نظام توسعه از یک نطام اداری حاصل می‌شود و زمانی می‌توان شاهد توسعه شد که نظام اداری توسعه یافته‌ای وجود داشته باشد، لذا شرط اساسی توسعه اصلاح و بهبود نظام توسعه است.

وی ادامه داد: امروز حاکمیت، هدایت و نظارت دولت مدنظر است که اینها حاصل نمی‌شود مگر اینکه نظام اداری متحول شود.

صنگوری بیان کرد: با همفکری می‌توان بر اساس چشم‌انداز توسعه کشور و سیاست‌های اداری که توسط مقام معظم رهبری و ریاست جمهور مبنی بر تحول نظام اداری تبیین شده است، حرکت کرد.

مدیر کل دفتر منابع انسانی و تحول اداری استانداری خوزستان گفت: نقشه راه در نظام اداری کشور، مصوب شورای عالی اداری با این هدف که کارها ساده و آسان انجام شود، مردم رضایت بیشتری داشته باشند و دولت خدمات بهتر، با هزینه کمتر و کیفیت بیشتر ارائه دهد.

وی یادآور شد: همیشه تحول زمانی اتفاق می‌افتد که فرهنگ‌سازی ایجاد شود؛ در سیستم دولت نیز زمانی می‌توان حساسیت ایجاد کرد که نتیجه ارزیابی‌ها را به مردم منتقل کرد تا از این طریق دستگاه‌ها حساس شوند و برای اصلاح اقدام کنند.

صنگوری سواری گفت: طبق قانون دستگاه‌ها موظف‌اند که سالیانه چهار درصد از تصدی‌ها را واگذار کنند که در پایان برنامه این تصدی‌ها 20 درصد کاهش یابند ولی متاسفانه تا کنون شاهد عکس این قضیه بوده‌ایم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار