تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۶۶۷۳۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد:
اجرای طرح شاداب‌سازی کتابخانه‌های عمومی خوزستان
طرح شاداب سازی کتابخانه های عمومی در سالهای گذشته به صورت متفرقه در کتابخانه ها انجام شده است، اما از ابتدای سال جاری این طرح در دستور کار قرار گرفت و طرح شاداب سازی کتابخانه ها بصورت متمرکز و با جذب اعتبارات آغاز و در حال انجام است

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: طرح شاداب‌سازی فضای کتابخانه های عمومی به منظور ارتقای شاخص‌های مطالعه و پویایی کتابخانه‌های عمومی برای استفاده مراجعان و جذب آنها به این مراکز فرهنگی در استان خوزستان توسط این اداره کل با استفاده از اعتبارات عمرانی در حال اجرا است.

لفته منصوری افزود: یکی از اصلی ترین وظایف ما در نهاد کتابخانه های عمومی تامین فضای مناسب، راحت، امن و جذاب برای مراجعه کنندگان به کتابخانه های عمومی استان می باشد به عبارتی ما وظیفه داریم امکانات سخت افزاری و زیرساختهای مناسبی را برای حضور عموم مردم و جذب حداکثری عضو در کتابخانه های عمومی فراهم کنیم.

وی افزود: یکی از راههای جذب عضو در کتابخانه های عمومی زیبا سازی، شاداب سازی و آوردن نشاط به کتابخانه های عمومی با هدف جذب علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه ها، احساس راحتی عضو در کتابخانه های عمومی، تامین فضایی در خور شان عموم مردم برای استفاده از گنجینه علم و دانش، شرکت فعال عموم مردم در برنامه های فرهنگی و... می باشد و این امر بالاخص برای قشر کودک و نوجوان عضو کتابخانه با حساسیت و تلاش بیشتری انجام می شود.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: طرح شاداب سازی کتابخانه های عمومی در سالهای گذشته به صورت متفرقه و موردی در کتابخانه های عمومی انجام شده است، اما از ابتدای سال جاری این طرح در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و طرح شاداب سازی کتابخانه های عمومی بصورت متمرکز و با برنامه ریزی دقیق و و با جذب اعتبارات آغاز و در حال انجام است.

منصوری در ادامه افزود: یکی دیگر از برنامه های عمرانی این اداره کل در سال جاری موضوع تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی استان می باشد که این طرح در راستای ایجاد فضایی راحت و جذاب برای مراجعان می باشد که کتابخانه هایی که دارای فضای مطلوب نمی باشند تعمیر و بازسازی کامل و جزئی شده و تجهیزات قدیمی و فرسوده کتابخانه ها از محیط کتابخانه ها خارج شده و تجهیزات مدرن و جدید جهت راحتی و آسایش عضو به کتابخانه های عمومی تزریق می شود.

منصوری در ادامه گفت: تعمیرات و توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی شامل : ایجاد بخش کودک به صورت مجزا در بعضی از کتابخانه های استان، تعمیرات سیستم برق کشی، تعمیرات سیستم گازرسانی کتابخانه ها، داکت کشی در کل فضای کتابخانه، تعمیرات زیرساختی بخشهای مختلف کتابخانه، اضافه کردن بخشهای نظیر مرجع و مخزن به کتابخانه ها، اضافه کردن سالنهای مطالعه ، نماسازی ساختمانهای قدیمی و ... می باشد که در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیر کل گفت: خوشبختانه استان خوزستان به یک کارگاه عمرانی بزرگ در زمینه کتابخانه های عمومی تبدیل شده است که کل تعمیرات، تزریق تجهیزات و شاداب سازی کتابخانه های عمومی بالغ بر 310 مورد در کلیه شهرستانهای استان می باشد که این فعالیتها در استان آغاز شده است و پیمانکاران مشغول به کار شده اند و در سریعترین زمان ممکن این کار به سرانجام خواهد رسید.

:
:
:
آخرین اخبار