تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۶۶۵۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
256زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های خوزستان
جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد برگزار می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از برگزاری مراسم گلریزان جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد در استان خبر داد.

فرج‌اله خبیر در جلسه ستاد دیه استان که امروز، (شنبه 21 تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: مراسم گلریزان روز چهارشنبه، یکم مردادماه مصادف با 25 ماه مبارک رمضان، با حضور خیرین، اقشار مختلف مردم و مسئولان در اهواز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم ساعت 19 در محل گیت بوستان، برگزار خواهد شد. مراسم گلریزان در شهرستان‌های دارای زندان نیز یک روز قبل یعنی 31 تیرماه برگزار می‌شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: شهرستان‌هایی مانند دزفول، آبادان، رامهرمز، مسجدسلیمان، و شوشتر از جمله شهرستان‌هایی هستند که دارای زندان‌اند و مراسم گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد را برگزار خواهند کرد.

در پایان این جلسه تعدادی از تولیدکنندگان، صنعتگران و مسئولان حاضر در جلسه به منظور مشارکت هر چه بیشتر در این مراسم با نام‌نویسی، آمادگی خود را اعلام کردند.

** حضور 256 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های خوزستان

مدیرکل ستاد دیه خوزستان گفت: 256 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که منتظر کمک‌های مردم و نیکوکاران هستند.

رسول صخراوی در جلسه ستاد دیه استان اظهار کرد: سال گذشته با مشارکت اقشار مختلف مردم استان 222 زندانی در استان خوزستان با جمع‌آوری 115 میلیارد ریال کمک مردمی، از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

وی ادامه داد: زندانیان جرایم غیرعمد، عمدتا به علت حوادث رانندگی و تصادفات وارد زندان شده‌اند و هم اکنون 124 زندانی به این علت در زندان‌های خوزستان به سر می‌برند.

مدیرکل ستاد دیه خوزستان گفت: همچنین از مجموع زندانیان جرایم غیرعمد در خوزستان، 82 نفر به دلیل صدور چک، 33 نفر برای مهریه سنگین و 12 نفر به علت نفقه در زندان هستند.

صخراوی با بیان این که بیشتر این زندانیان جوانان زیر 30 سال هستند، افزود: امیداریم با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و نیکوکاران استان، 80 درصد از این زندانیان امسال آزاد شوند.

** لزوم فعالیت نیکوکاران در آزادسازی زندانیان

معاون قضایی دادگستری خوزستان گفت: 14 هزار زندانی در زندان‌های استان حضور دارد.

ناصر زایری در جلسه ستاد دیه استان اظهار کرد: 256 زندانی به علت جرایم غیرعمد به زندان افتاده‌اند که ممکن است این اتفاق برای هر فردی اتفاق بیافتد. تمام جوامع بشری در حال پیشروی به سمتی هستند که جمعیت زندان‌های خود را کاهش دهند و ما نیز باید با این رویکرد پیش برویم.

وی ادامه داد: جرایم غیرعمد شاید جریمه فردی داشته باشد اما آثاری که بر جای می‌گذارند، فردی نیست و بسیار سنگین است. بنابراین قوه قضاییه به این فکر افتاد که در حد معقول جمعیت زندان‌ها را کاهش دهد.

معاون قضایی دادگستری خوزستان افزود: همچنین در این جهت باید مجازات جایگزین مجازات زندان را تعیین کرد و همچنین در نظر گرفت که در این به مجازات‌ها سازندگی مجرمان توجه شود.

زایری به تبعات نامطلوب مهریه سنگین اشاره کرد و گفت: مدت زمان زندگی مشترک کاهش یافته و به موجب طلاق و مهریه سنگین افراد زیادی به زندان می‌روند که باید در این زمینه اقدامات اساسی انجام داد.

وی اظهار کرد: جامعه باید به اشخاصی که ناخواسته گرفتار مجازات زندان می‌شوند، کمک کند. در جامعه ما خیرین و افراد نیکوکار در حوزه‌ها و ابعاد مختلف گستره فعالیت خود وسیع‌تر کرده‌‌اند و در زمینه کمک به زندانیان نیز لازم است مشارکت و حضور خیرین را شاهد باشیم.

معاون قضایی دادگستری خوزستان گفت: یک جامعه پویا و مسئولیت‌پذیر، خود را در حل این‌گونه مشکلات مسئول می‌داند و این مسئولیت‌پذیری مشخصه یک جامعه پویا و اسلامی زنده است.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار