تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۶۶۵۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان:
کمک به آزادی زندانیان کمک به انسانیت است
استاندار خوزستان با بیان اینکه باید برای آزادی افرادی که زندان جایگاهشان نیست کمک کرد، گفت: از 14 هزار زندانی در استان شاید تنها 2 هزار نفر جزو افراد مسئله‌دار حرفه‌ای باشند.

عبدالحسن مقتدایی پیش از ظهر امروز در جلسه رسیدگی به بهبود وضعیت خدمات‌رسانی به ستاد دیه استان، اظهار کرد: همان‌گونه که برای دیه سقف خاصی وجود دارد، برای مهریه نیز باید سقف درنظر گرفته شود و جوانان تا سقف خاصی بتوانند عشق‌‌ بازی کنند.

وی افزود: در خصوص مهریه باید کمک شود و قوانین آن اصلاح شوند، زیرا نرخ آن پویا است و مسائل قانون‌گذاری آن باید اعمال شود؛ این موضوع کل جامعه را دربرمی‌گیرد و می‌تواند زندگی‌هایی را ثابت کند.

مقتدایی گفت: در بازدید از زندان‌های استان دو نکته قابل مشاهده بود که نخست تعداد زیادی از جوانان در زندان‌ها به سر می‌برند و دیگر افراد موجهی است که به دلیل جرائم غیر عمد در کنار زندانیان قرار گرفته‌اند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: زمانی که جامعه از حالت سنتی به مدرن تبدیل شد و بی‌خبری از اطرافیان به وجود آمد، این بی‌خبری‌ها مشکلات بسیاری را موجب شد. زمانی که در یازده سالگی یتیم بودم در کوچه هر یک از همسایگان دستی به روی سر ما می‌کشید که موجب می‌شد احساس یتیمی نکنم.

وی یادآور شد: برخی زندانیان هم به دلیل تعلل یا عدم آگاهی از برخی مسائل حکمی بر آنها صادر می‌شود که طبق این حکم که برای حفظ حقوق دیگران است، باید راهی زندان شوند.

مقتدایی افزود: با زندانی شدن فرد، همسر و فرزند این زندانی رها می‌شوند و با اینکه فرد زندانی آبرومندانه وارد زندان می‌شود، اما معلوم نیست که فرزندش دستخوش لغزش نشود. همچنین فرزند فرد زندانی ذهنیاتی از زندان در خاطرش باقی می‌ماند که ممکن است در آینده بخواهد از جامعه انتقام بگیرد.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت زکات ادامه داد: دادن حقوق فقرا نخستین نفع زکات برای جامعه است که موجب می‌شود تعرضی به اموال دیگران صورت نگیرد و حکم بیمه کردن مال را دارد.

وی با اشاره به اینکه زکات  مختص مسلمانان نیست و همه جامعه بشری را در برمی‌گیرد، گفت: بیل گیتس نیز از 120 میلیارد دلار ثروت خود 60 میلیارد دلار آن را به فقرا بخشید در جامعه‌ای که دین و سنت ما تاکید بر این دارد که مشکل دیگران نیز مشکل ما استٰ باید این رفتار در جامعه ما نمود بیشتری داشته باشد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: فرصت کار خیر ناگهان از بین می‌رود و بنابراین در زمانی که سلامت جسمانی وجود دارد باید به کار خیر اقدام کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ما مسئول کل جامعه و در وهله نخست مسئول خود هستیم، عنوان کرد:‌ هر کسی در مقابل اختیاراتی که دارد باید مسئول باشد نباید در زمان کهولت و بیماری به فکر جبران دین به جامعه باشیم و این امر را در زمان اوج سلامت مال و جسم انجام دهیم.

وی ادامه داد: کمک به آزادی زندانیان کمک به دولت نیست بلکه کمک به انسانیت و اتفاقات ثانویه است؛ در مقابل خلاف یک فرد شاید مسئولیتی نداشته باشیم ولی باید از اتفاقاتی که ناشی از آن تخلف رخ می‌دهد جلوگیری کرد و کمک کرد که این زندانیان تا پایان سال به کانون خانواده بازگردند.

در این جلسه استاندار خوزستان به منظور مشارکت در گلریزان و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد مبلغ 50 میلیون تومان از هزینه شخصی خود به ستاد دیه اهدا کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار