تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۶۶۲۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پایگاه‌اطلاع‌رسانی آیت‌الله حیدری دراهواز رونمایی شد
مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز برگزار شد.

پایگاه اطلاع رسانی آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز شب گذشته رونمایی شد.

این مراسم در دومین شب برپایی هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان در موزه هنرهای معاصر اهواز واقع در بلوار ساحلی شهید فهمیده برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، مدیر حوزه های علمیه خوزستان، حجت الاسلام سعید جعفری، رئیس شورای هماهنگی استان خوزستان و سید موسی بلادیان، مسئول ستاد اقامه نماز خوزستان در این برنامه حضور داشتند.

همچنین احمد پورفرجی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) استان خوزستان، همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، لفته منصوری، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان و مسلم رحیمی، مدیرکل صداوسیمای خوزستان نیز در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله محسن حیدری حضور داشتند.

در این مراسم که در قالب یکی از برنامه‌های هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان برگزار شد آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به سخنرانی پرداخت و گفت: هدف ما از راه اندازی این پایگاه اطلاع رسانی یک خدمت فرهنگی به جامعه است.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش همه افراد برای راه اندازی این پایگاه اطلاع رسانی تقدیر کرد و از زحمات اداره کل کتابخانه های عمومی نیز قدردانی به عمل آورد.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با اشاره به فرا رسیدن دهم مبارک رمضان، سالروز رحلت حضرت خدیجه کبری(س) همسر باوفای حضرت محمدمصطفی(ص) را به همه مسلمانان تسلیت گفت و به بیان برخی از ویژگی های آن بزرگ بانوی جهان اسلام پرداخت.

** علمای خوزستان در عرصه های گوناگون حضور دارند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: علمای خوزستان در عرصه های گوناگون حضور دارند و به فعالیت فرهنگی می پردازند.

لفته منصوری شب گذشته در مراسم رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: بسیار خرسند و مفتخر هستیم که پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله دکتر حیدری در زمینه‌های گوناگون فرهنگی و دینی راه اندازی مشد.

وی افزود: با یک نگاه اجمالی به علمای استان خوزستان، به یاد تعبیر حضرت امیرالمومنین(ع) افتادم که آنها بهترین افراد جامعه می دانند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان تصریح کرد: ما باید بر خود ببالیم که چنین عالمانی در استان داریم که در همه عرصه ها به ویژه ماهواره، کتابخانه ها و فضای مجازی حضور فعالی دارند و فعالیت های فرهنگی انجام می دهند.

وی با بیان این نکته که در هیچ جای این کره خاکی علمایی مانند علمای شیعه و جود ندارد بیان کرد: این بزرگواران هم در میدان جنگ حاضر هستند و هم در زمینه‌های دینی حضور فعالی دارند.

به گفته منصوری، رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله حیدری این نوید را می‌دهد که حرکت و همت جدیدی برای ارتباط بیشتر شیعیان خوزستان با دیگر مجامع اسلامی در سراسر دنیا  به وجود آمده است.

وی راه اندازی این پایگاه اطلاع رسانی را برای آینده اسلام و تشیع مفید دانست و گفت: پیشنهاد می کنم به منظور ارتباط بیشتر با مخاطبان سامانه پیامکی نیز راه اندازی شود  تا شیعیان بتوانند سوالات گوناگون خود را از این راه مطرح کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان اضافه کرد: به منظور ایجاد روابط بیشتر با مسلمانان جهان زبان‌های عربی، انگلیسی و اردو به این پایگاه اطلاع رسانی افزوده شود.

منصوری در ادامه پیشنهاد داد همچنین برای ارتباط بیشتر با مخاطبان بخش ویژه طلاب و دانشجویان نیز به این پایگاه اطلاع رسانی اضافه شود تا این گروه نیز بتوانند سوالات خود مطرح کنند.

مخاطبان می توانند از اینجا از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز بازدید کنند.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار