تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۶۶۱۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر کل منابع طبیعی خوزستان:
عملیات بیابان زدایی در اراضی اهواز اجرا شد
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: برای کاهش گرد و غبار و بیابان زدایی در استان خوزستان یک هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی شهرستان اهواز بیابان زدایی شد.

عزیز ارشم اظهار کرد: عملیات بیابان زدایی یکی از سیاست های سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری خوزستان است.

وی افزود: یک هزار و 100  هکتار از اراضی شهرستان اهواز و منطقه الباجی تحت عملیات بیابان زدایی قرار گرفته است و نزدیک به یک هزار هکتار نیز نهال کاری شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با تاکید بر حفظ وضع موجود اراضی بیان کرد: باید تلاش کنیم اراضی بیابانی استان از وضعیت موجود بیشتر نشود، سال گذشته توانستیم با نهال کاری از 32 هزار هکتار از اراضی خوزستان محافظت کنیم.

وی عنوان کرد: با همکاری مناطق نفت‌خیز جنوب 57 هکتار از زمین های بیابانی خوزستان نهال کاری و 20 هزار هکتار نیز مالچ پاشی شد.

ارشم  پایان بیابان زدایی یک هزار و 100  هکتار را در صورت تامین اعتبار را تا 5 سال دیگر اعلام کرد و گفت: از سال 90 تاکنون 12 هزارو 500 هکتار عملیات اجرای بیابان زدایی شامل مالچ پاشی، بوته کاری، نهال کاری انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان کانون های بحرانی استان را شهرستان دشت آزادگان، شوش، امیدیه و اهواز اعلام کرد.

وی ابراز کرد: برای مالچ پاشی هر هکتار از اراضی بیابانی 25 میلیون تومان برای سازمان منابع طبیعی هزینه در برخواهد داشت زیرا ما برای بیابان زدایی از روش هایی که به محیط زیست آسیب وارد نکند استفاده خواهیم کرد.

مساحت استان خوزستان 6/4  میلیون هکتار است که معادل 80 درصد آن عرصه های منابع طبیعی خوزستان را که شامل جنگل ها، بیشه ها زار ها، مراتع و بیابان ها است که نقش تعدیل آب و هوای استان دارد.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار