تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۶۵۸۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اختصاص 68 هزار هکتار از اراضی به کشت برنج
رئیس انجمن برنجکاران خوزستان گفت: واحدهای شالی‌کوبی باید پیش از آغاز برداشت این محصول ساماندهی شوند.

محمد سواری عنوان‌کرد: واحدهای شالی‌کوبی چند سالی است که فرسوده شده و بخش زیادی از محصول کشاورزان را به دلیل همین فرسودگی از بین می‌برند.

وی افزود: در سال‌های گذشته قرار شد تسهیلاتی برای نوسازی این واحدها اختصاص یابد اما متأسفانه تاکنون خبری از این تسهیلات نشده است.

رئیس انجمن برنجکاران خوزستان با اشاره به کشت برنج در بخش زیادی از اراضی استان اظهارکرد: امسال 68 هزار هکتار از اراضی استان به کشت برنج اختصاص یافته است. تاکنون عملیات کشت در 85 درصد از این اراضی انجام شده است.

سواری با بیان این‌که عمده کشت برنج امسال مانند سال‌های گذشته عنبربو است، خاطرنشان‌کرد: کشاورزان به‌گونه پر محصول و دانه بلند برای بازارپسندی بیشتر و تأسیس هزینه‌های خود نیاز دارند. پیگیری‌های فراوانی برای معرفی گونه جدید انجام شد اما متأسفانه با این امر موافقت نشد.

وی تصریح‌کرد: برنجکاران هر سال محصول برنج را با هزینه‌های فراوان تولید مي‌كنند اما برنج‌های دانه بلند جای آن را در بازار می‌گیرند و به همین منظور لازم است گونه جدید از برنج دانه بلند در استان کشت شود.

رئیس انجمن برنجکاران خوزستان یادآورشد: از صندوق بیمه کشاورزان انتظار داریم در تعیین خسارت مانند سال‌های گذشته عمل نکند و غرامت محصول کشاورزان را براساس نرخ تورم روز بپردازد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: برنج ، کشت برنج
:
:
:
آخرین اخبار