تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۶۵۷۵۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرپرست اداره میراث فرهنگی بهبهان:
باقی‌ماندن تنها 21 هکتار از دشت نرگس بهبهان
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان گفت: وسعت دشت نرگس این شهرستان بالغ بر 700 هکتار بوده که امروز تنها 21 هکتار از آن بر جای مانده است.

علی کارگرزاده امروز اظهار داشت: نرگس بهبهان در ازمنه قدیم دشت‌های وسیعی از دامنه‌های کوه بدیل تا بخش تشان و تا حد شهر فعلی بهبهان را پوشش داده بود و چنان بوده که وسعت قابل توجهی را در اختیار خود داشته است.

وی با بیان اینکه وسعت دشت نرگس این شهرستان بالغ بر 700 هکتار بوده که امروز تنها 21 هکتار از آن بر جای مانده است اضافه کرد: بخش بزرگی از این دشت به دلیل فعل و انفعالات کشاورزی و پیشرفت صنعت و مکانیزه شدن از بین رفته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان متذکر شد: در همین خصوص اداره جهاد کشاورزی شهرستان به منظور حفظ این گیاه بومی و ارزنده در ترویج کاشت آن و اعطای خدمات به نرگس‌کاران شهرستان اقدام کرده است و خوشبختانه تاکنون چندین مزرعه گل نرگس در نقاط مختلف بهبهان را توانسته است حفاظت کند.

این مسئول در پایان متذکر شد: گل نرگس تنها گیاهی است که طبعش با هوای سرد عجین است و هر چه سرمای هوا بیشتر باشد کیفیت آن بالاتر می‌رود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار