تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۶۵۴۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقتدايي:
خوزستان دچار آسم سرمايه گذاري دولتي است
استاندار خوزستان گفت: این استان دچار آسم سرمایه گذاری دولتی است و بخش خصوصی قادر به رقابت با آنها نیست و همین عامل باعث عدم توسعه یافتگی در استان خوزستان شده است.

عبدالحسن مقتدايي روز گذشته در مراسم تجليل از قضات برتر و نمونه استان كه با حضور جمعي از مسئولان استاني در مجتمع قضايي شهيد تندگويان اهواز برگزار شد، عنوان كرد: استان خوزستان داراي شرايط خاص جغرافيايي و تنوع فرهنگي غني است در همين راستا هر كدام از اقوام در استان به گونه اي خاص به دنبال حل و فصل  مشكلات خود هستند.اين ويژگي منجر به تمايز خوزستان از ساير استان هاي كشور مي شود.

وي افزود: قبل از انقلاب سرمايه گذاري در استان خوزستان در دست گروهي خاص بود كه اين مسئله حساسيت شهروندان خوزستاني را تحت تاثير قرار مي داد به گونه اي كه دو اداره كل يكي در مركز استان و ديگري در شهر آبادان مستقر بود.

استاندار خوزستان با بيان اينكه پس از انقلاب اسلامي، خوزستان دچار آشوب و بمب گذاري هاي متعدد توسط عوامل ضد انقلاب شد اظهار كرد: به همين دليل اجراي قوانين قضايي به منظور پيشگيري از اين گونه جرايم بسيار با اهميت بود. پس از انقلاب نيز اين استان درگير جنگ هشت ساله شد اما به صورت كلي هيچگاه دستگاه قضايي خوزستان دچار مشكلات جدي نشد.

مقتدايي با اشاره به كمبود تجهيزات و نيرو و حجم بالاي فعاليت در دستگاه قضايي استان تصريح كرد: اجراي حكم هاي قضايي بايد در كوتاهترين زمان ممكن در راستاي افزايش سطح رضايتمندي مردم جامعه به اجرا در بيايند و هيچگاه نبايد كه لذت اجراي سريع عدالت را از افراد جامعه دريغ كرد.

وي اظهار كرد: زماني كه حجم كار در يك دستگاه مانند دستگاه قضا نسب به جمعيت و زمان بالا باشد به طور حتم اين مسئله بر روي فعاليت قضات تاثير مي گذارد. به همين دليل ما بايد به دور از تعارفات استان خوزستان را يك استان ويژه تلقي كنيم.

استاندار خوزستان با بيان اينكه متاسفانه تعلل و سهل انگاري در بعضي از سازمان ها بر دوش دستگاه قضا سنگيني مي كند، گفت: در صورتي كه دستگاه هاي متولي با فرهنگ سازي و سيار برنامه هاي متنوع ديگر معضلاتي مانند استعمال مواد مخدر و بيكاري در جامعه را كاهش دهند به طور حتم بار سنگيني از دوش دستگاه قضا به دليل كاهش پرونده هاي قضايي برداشته خواهد شد.

مقتدايي خصوصي سازي را يكي از برنامه هاي موثر در زمينه كاهش نرخ بيكاري در استان عنوان كرد و افزود: متاسفانه استان خوزستان در زمينه جذب سرمايه گذار به درستي عمل نمي كند و ما بايد زمينه هاي جذب سرمايه گذاري در استان را فراهم كنيم.

وي با تاكيد به اينكه با افزايش ظرفيت خصوصي سازي مي توان كسري موجود در بخش اجرايي دولت را حل كرد، افزود: جذب سرمايه گذار يكي از اولويت هاي اصلي استانداري خوزستان محسوب مي شود و ما دراين زمينه همكارهاي لازم را با ساير نهادها صورت داه ايم.

استاندار خوزستان تصريح كرد: استان خوزستان دچار آسم سرمايه گذاري دولتي شده است.ضرر و زيان هاي ايجاد شده ناشي از بي توجهي در بخش هاي دولتي بسيار بيشتر از مشكلات بخش خصوصي است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار