تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۶۵۱۵۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سعدون زاده تاکید کرد:
لزوم لغو همیشگی طرح انتقال آب بهشت آباد
رئيس مجمع نمايندگان خوزستان گفت: طرح های انتقال آب از سرشاخه های کارون به نام بهشت آباد و گلاب آباد باید از سوی وزارت نیرو برای همیشه متوقف شوند.

جواد سعدون زاده ظهر شنبه در مراسم توديع و معارفه مدير عامل شركت آب و فاضلاب خوزستان اظهار كرد: برخي از نمايندگان مجلس قصد داشتند با حربه استيضاح وزير نيرو، از عملياتي شدن طرح انتقال آب از سرشاخه هاي كارون جلوگیری كنند. لغو اجراي اين طرح كار خوبي در جهت احياي كارون خواهد بود.

وي افزود: نمايندگان خوزستان در اين دوره، يك موضع گيري خوب و منسجم را در ارتباط با آب داشتند. اقدام بسيار خوب و قابل ستايش آنها و همكاري وزير نيرو در خصوص عدم انتقال آب از سرشاخه هاي كارون است تا اینجای کار قابل تقدیر است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان كرد: اجرای طرح جهنمي انتقال آب بهشت آباد و گلاب آباد با اصرار نمايندگان مجلس خوزستان و وزارت نيرو فعلاً منتفي شد. نمايندگان خوزستان محكم براي ادامه تصميم شوراي آب، حمايت خود را از وزير نيرو اعلام مي كنند.

سعدون زاده بیان كرد: آب و فاضلاب يكي از شاخص هاي رشد است و استان خوزستان در اين زمينه با ايده آل ها فاصله زيادي دارد. آب برخي از شهرستان ها جيره بندي است. پروژه هاي آبادان و حومه 17 سال است که در حال اجراست و عملا در این مدت طولانی تاسيساتي كه زير زمين قرار داده شده اند از بين رفته اند.

وي اذعان كرد:‌ خوزستان دژ انقلاب اسلامي و كشور است. بعد از 35 سال خوب نيست از مسئله دفع فاضلاب و آب شرب صحبت كنيم. مدير عامل انتخابي شركت آب و فاضلاب خوزستان بايد بحث پروژه انتقال آب موسوم به الغدير را دغدغه خودش بداند.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار