تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۶۴۹۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فوق تخصص خون:
سرطان‌دستگاه‌گوارش‌شایعترین‌سرطان‌دردزفول
یک فوق تخصص سرطان و خون ، سرطان سیستم گوارش را شایع ترین علت مرگ و میر بر اثر این بیماری در دزفول عنوان کرد.

دکتر منصوره حقوقی روز چهارشنبه در همایش زنان و سونامی سرطان در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه دزفول مهمترین عامل مرگ و میر در جهان را بیماری های قلبی عروقی عنوان کرد و افزود: تا 10 سال آینده بیماری های قلبی عروقی جای خود را به سرطان ها خواهد داد اما با توجه به افزایش دانش پیشگیری از سرطان ،می توان جلوی این سونامی را گرفت.

وی شایع ترین نوع سرطان در دنیا را سرطان پوست عنوان کرد و گفت:بعد از سرطان پوست سرطان سینه در بانوان بیشترین تهدید می باشد.

این فوق تخصص سرطان و خون راههای جلوگیری از ابتلا به سرطان را ورزش ،رعایت بهداشت،تغذیه سالم ،استفاده از غذاهای کم چرب و پر فیبر و ترک سیگار عنوان کرد و گفت:برای جلوگیری از ابتلا به سرطان حداقل هفته ای پنج بار و هر بار بین 30 تا 35 دقیقه باید ورزش کرد.

وی مصرف غذاهای پرچرب و سرخ کردنی ها را از مهمترین عوامل بروز سرطان دانست و گفت:کلسترول میگو در حد گوشت قرمز است و برای کنترل چربی خون توصیه نمی شود.

دکتر حقوقی استفاده از کرم ضد آفتاب را در جلوگیری از بروز سرطان موثر دانست وافزود: کرم ضد آفتاب باید هر دو ساعت تمدید شود و استفاده از آن دلیلی برای زیاد ماندن در معرض آفتاب تلقی نشود.

رییس مرکز بهداشت دزفول نیز در این همایش سرطان را یکی از دغدغه های سلامت در دنیا نامید و گفت:طبق گفته کارشناسان اگر زندگی مردم به همین روال ادامه یابد سونامی سرطان را در پیش خواهیم داشت.

بیتا چاییده افزود:در دزفول 130 هزار جوان بین سنین 18 تا 29 سال وجود دارد که باید برای پیشگیری ابتلای این جوانان به سرطان اقدام کرد.

رییس مرکز بهداشت دزفول مصرف غذاهای بومی و محلی را در افزایش امید به زندگی موثر دانست و گفت:ژاپن با اینکه سالها درگیر جنگ بود ولی با ترویج سبک زندگی سالم سن امید به زندگی را در افراد افزایش داد.

وی مصرف ماهی ،ورزش و وزن مناسب را از عوامل افزایش سن امید به زندگی عنوان کرد و گفت:وزن نقش مهمی در سلامت افراد دارد و چاقی شکم همچون استعمال سیگار تهدیدی جدی برای سلامتی است.

چاییده با اشاره به افزایش بیماری های مقاربتی گفت:به دلیل آموزش کم ، بانوان در معرض ابتلا به این بیماری ها هستند که باید در این راستا آموزش های لازم به بانوان ارائه گردد.

رییس مرکز بهداشت دزفول سرطان را نخستین علت مرگ ومیر در دزفول خواند و علت ابتلا به سرطان را چاقی،سبک زندگی ،استفاده از فست فودها و عدم تحرک دانست.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه دزفول نیز در این همایش که با حضور بانوان دزفولی برگزار شد گفت:سلامت تاثیر مستقیمی بر اقتصاد ، اشتغال ، امنیت محیط وجامعه دارد.

احمد علیپور با اشاره به جایگاه زن در دولت تدبیر وامید افزود:بانوان می توانند در قالب تشکل ها و گروه های متخصص حضور و نقش خود را در تکامل شخصیت انسانی و دیگر اعضای خانواده نشان دهند.

کارشناس کمیسیون امور بانوان فرمانداری ویژه دزفول نیز هدف از برگزاری این همایش را آگاهی بخشی و آشنایی بانوان با بیماری های زنان دانست.

عصمت سرداری زاده افزود:بانوان به عنوان رأس مثلث خانواده نقش موثری در تغذیه و بعد عاطفی اعضای خانواده ایفا می کنند که باید از بیماری هایی که در معرض سلامت بانوان قرار دارند آگاه شوند.

در این همایش که توسط کمیسیون امور بانوان فرمانداری ویژه دزفول ومرکز بهداشت این شهرستان برگزار شد به سوالات بانوان در خصوص بیماری سرطان پاسخ داده شد.
مرجع / ایرنا
برچسب ها: سرطان ، دزفول
:
:
:
آخرین اخبار