تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۶۴۳۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرماندار ماهشهر:
کشاورزی ماهشهر مورد بی‌توجهی قرار دارد
فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: به بخش کشاورزی شهرستان بندر ماهشهر توجه جدی نمی‌شود.

منصور قمر ظهر امروز در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان گفت: افکار عمومی بیرون از شهرستان بندر ماهشهر این منطقه را یک منطقه صنعتی و فاقد کشاورزی می‌دانند.

وی ادامه داد: در اذهان مدیران استان نیز اینگونه جا افتاده که شهرستان ماهشهر فقط یک شهرستان صنعتی است و آنگونه که باید به بخش کشاورزی این منطقه توجه جدی نمی‌شود.

عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان بندر ماهشهر خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای 230 هزار هکتار زمین کشاورزی است که بخش عمده‌ای از آن به دلیل مسائل موجود بین اداره اوقاف و امور خیریه و اداره منابع طبیعی کشاورزان را دچار مشکل کرده است.

قمر ادامه داد: چرا شهرستان بندر ماهشهر نباید سهمی از طرح مقام معظم رهبری داشته باشد در حالی که شهرستان‌های دیگری که زمین‌های کشاورزی آن‌ها بسیار کمتر از ماهشهر است در این طرح قرار دارند.

وی تاکید کرد: برای حل مشکلات بخش کشاورزی شهرستان ماهشهر نیاز به یک پیگیری گستاخانه وجود دارد که این پیگیری‌ها نباید ابتر بماند.

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر افزود: باید از طرح‌های عام‌المنفعه حمایت شود و بستر لازم برای کار کردن فراهم شود.

قمر با اشاره به وجود شکاف طبقاتی موجود در شهرستان بندر ماهشهر متذکر شد: باید با توسعه بخش کشاورزی، دامپروری و شیلات و توجه ویژه به این بخش‌ها در راستای کاهش این شکاف طبقاتی اقدام کنیم.

** ورود زه‌آب رامشیر به رودخانه جراحی کشاورزی ماهشهر را تهدید می‌کند

رئیس نظام صنفی کشاورزی ماهشهر گفت: ورود زه‌آب کشاورزی رامشیر به رودخانه جراحی کشاورزی شهرستان بندر ماهشهر را در آستانه نابودی قرار داده است.

سید حسین آلبوشوکه در جلسه شورای کشاورزی این شهرستان گفت: تنها شهرستانی که شبکه آبیاری و زهکشی ندارد بندر ماهشهر است.

وی ادامه داد: به همین دلیل ضررهای فراوانی به بخش کشاورزی ماهشهر وارد شده است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی ماهشهر تصریح کرد: اما مشکل دیگری که خسارت فراوانی به محصولات کشاورزی ماهشهر وارد آورده و باعث کاهش مشهود محصولات شده مسئله ورود زه‌آب کشاورزی رامشیر به رودخانه جراحی است.

آلبوشوکه خاطرنشان کرد: ورود این زه‌آب کیفیت آب پایین دست رودخانه جراحی را بسیار کاهش داده و کشاورزان آب نمک را به زمین‌های خود پمپاژ می‌کنند.

وی با بیان اینکه این مسئله باعث کاهش محصولات کشاورزی شهرستان بندر ماهشهر شده است، تصریح کرد: این مشکل کشاورزی شهرستان را در آستانه نابودی قرار داده و اگر به وضع موجود رسیدگی نشود سال به سال شاهد کاهش بیشتر محصولات خواهیم بود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی ماهشهر یادآور شد: پرداختی صندوق بیمه کشاورزی نیز جوابگوی خسارت وارد شده به کشاورزان نیست و مانند یک تسکین دهنده موقت است.

آلبوشوکه افزود: برای جبران‌بخشی از خسارت‌های وارد شده به کشاورزان باید آب‌بهایی که ملزم به پرداخت آن هستند مورد بخشودگی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه کشاورزان باید یک درصد کل محصول خود را به عنوان آب‌بها بپردازند، خاطرنشان کرد: در خشکسالی‌های سنوات گذشته بخشودگی آب‌بها محقق شد و چنانچه پیگیری‌های لازم صورت بگیرد با توجه به چشمگیر بودن خسارت‌های امسال این موضوع سال‌جاری نیز باید به تحقق برسد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار