تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۶۴۲۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون برنامه‌ريزي استانداري خوزستان تاكيدكرد:
لزوم نگرشی نو در حوزه برنامه‌ریزی کشاورزی
معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان گفت: امروز در استان ما نیازمند نگرشی نو در حوزه برنامه‌ریزی کشاورزی هستیم تا با ارتقاء هدفگذاری‌ها، در بازارهای جهانی سهم قابل توجهی کسب کنیم.

امید حاجتی در جلسه کارگروه تخصصي امور اقتصادی که امروز، 19 خردادماه در ساختمان برنامه‌ریزی استانداری برگزار شد، اظهارکرد: امسال با همتی همگانی عملیات خرید تضمینی گندم به خوبی انجام شده و به‌طور کلی نتیجه رضایت‌بخش بود. امیدواریم این وضعیت را در سال‌های آینده نیز مشاهده کنیم.

وی افزود: در جلسات نباید تنها مشکلات خرید تضمینی گندم مطرح شود و به سایر محصولات نیز باید توجه و مشکلات آن‌ها برطرف شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان تصریح‌کرد: بزرگترین مشکل خرید تضمینی زمان کوتاه خرید است كه با پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌ها لازم می‌توان این مشکل را به حداقل رساند. همچنین هم زمانی برداشت و خرید تضمینی با واردات گندم نیز مسئله بزرگی است که وزارت صنعت و معدن بايد هماهنگی‌های لازم برای واردات در زمان مناسب را انجام دهد؛ از همین امروز پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا سال‌های آینده مشکل در این مورد وجود نداشته باشيم.

حاجتی ادامه‌داد: ميزان مصرف محصولات كشاورزي در خوزستان حدود 600 هزار تن است و این در حالی است که خرید تضمینی ما 2 تا 3 برابر نیاز سالانه است. برنامه‌ریزی‌ها باید به گونه‌ای باشد که موجودی انبارها و سیلوها به حداقل ممکن برسد تا ظرفیت افزایش یابد. همچنین در زمان برداشت ابتدا سیلوها و انبارهای استان را تکیمل كنيم و پس از آن محصولات كشاورزي به‌صورت حمل یکسره به استان‌های دیگر حمل شود.

وی افزود: در حال حاضر حمل و نقل از طریق شرکت‌هایی که در انحصار بازرگانی دولتی‌اند انجام می‌شود و فضای رقابتی لازم در کشور برای حمل و نقل وجود ندارد. سازمان پایانه‌های استان باید برنامه‌هایی برای حمل یکسره به سایر استان‌ها تدوین کند و شرکت‌های حمل خوزستاني نیز باید توان مدیریت برای حجم زیاد کامیون‌ها را داشته باشند.

معاون برنامه‌ریزی استانداری خوزستان عنوان‌کرد: الگوی کشت مهم است و اگر در جلسات به صورت مکرر مطرح مي‌شود، به دلیل اهمیت موضوع است و بايد با محوریت جهاد کشاورزی و دستگاه‌های ذی‌ربط به صورت همه‌جانبه بررسی شود. اگر خوزستان به عنوان قطب کشاورزی کشور مطرح است باید از این امر به صورت همه‌جانبه بهره‌برداری کرد و حوزه‌های جدیدي برای دستیابی به بازارهای جدید ايجاد کرد.

حاجتی خاطرنشان‌کرد: امسال بنیاد برکت حدود 200 میلیارد اعتبار را با تسهیلات کم بهره 4 درصد برای استان در نظر گرفته است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: امید حاجتی ، کشاورزی
:
:
:
آخرین اخبار