تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۶۴۱۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نظارت‌های بهداشتی بر استخرها افزایش می‌یابد
معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان گفت: با شروع فصل گرما و افزایش مراجعه به استخرها، نظارت‌های بهداشتی بر استخرها افزایش می‌یابد.

دکتر سینا نظری در کارگاه "تشدید نظارت‌های بهداشتی بر استخرهای شنا و کارخانه‌های یخ‌سازی" که در مرکز بهداشت خوزستان برگزار شد، اظهار كرد: در حال حاضر از 43 استخر موجود در شهرستان‌های تابعه دانشگاه، 24 تا 27 استخر فعال هستند و همچنین 28 کارخانه یخ در سطح این شهرستان‌ها فعال‌اند که ضرورت دارد از نظر بهداشتی به صورت مستمر بازدید شوند.
 
وی افزود: با توجه به موارد فوق، تشدید فعالیت‌های نظارتی بهداشتی در شهرستان‌های تابعه الزامی است.

نظری ادامه داد: در حال حاضر بیش از 608 هزار خانوار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز هستند که تامین و ارتقا سلامت آنها بر عهده این دانشگاه است.

وي با تاكيد بر لزوم نظارت كامل بر بهداشت آب استخرها افزود: در صورت آلودگي استخرها، بيماري‌هاي انگلی مانند تب تيفوئيد، ديسانتري، لپتوسپيروزيس، عفونت‌هاي پوستي، بيماري‌هاي خارش شناگران، عفونت سينوسي و عفونت گوش در افراد مختلف ايجاد مي‌شود.

معاون فنی مرکز بهداشت خوزستان تصريح كرد: مديران استخرها بايد مقررات بهداشتی را رعايت کرده و بر سلامت مراجعه‌كنندگان به استخر نظارت كامل داشته باشند تا افرادی که دچار بيماري پوستي، تنفسي يا گوراشي هستند به استخر وارد نشوند.
:
:
:
آخرین اخبار