تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۶۴۰۴۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
زنگ هشدار کروناویروس به صدا درآمده است
فوکال پوینت مقررات بهداشتی بین‌المللی در استان خوزستان گفت: زنگ‌های هشدار در مورد بیماری کرونا ویروس جدید به صدا درآمده است. بیماری کروناویروس یک بیماری بدون مرز، از خاورمیانه تا خاور دور است.

دکتر سید سعید سیدیان در حاشیه کمیته فنی مراقبت و پاسخ‌دهی به رخدادهای بیولوژیک استان اظهار كرد: مقررات بهداشتی بین‌المللی (IHR) مجموعه مقرراتی است که تمامی کشورهای عضو از جمله کشور جمهوری اسلامی ایران متعهد به اجرای آن هستند و باید هر گونه بیماری یا رویداد مهمی که قابلیت ایجاد خطر بین‌المللی را دارد به سازمان جهانی بهداشت گزارش كنند.

وي افزود: کوروناویروس‌ها، ویروس‌های بزرگی هستند که موجب بيماري‌هاي متنوعي در انسان‌ها و حیوانات مي‌شوند و درگذشته به عنوان عامل سرماخوردگی انسان شناخته می‌شدند.

رييس مركز بهداشت خوزستان گفت: این کارگروه با حضور اعضا کمیته استانی کمیته فنی مراقبت، با هدف آمادگی بخش درمان و بهداشت سطح استان جهت شناسایی و کنترل به موقع موارد احتمالی بیماری برگزار شده است که در آن نحوه تشخیص موارد مشکوک بیماری، نحوه بستری این افراد، راه‌های پیشگیری از این بیماری، روند مراقبت بیماری و همچنین انتظارات از اعضا کمیته فنی مراقبت و پاسخده‌ی به رخدادهای بیولوژیک استان مورد ارزیابی و بررسی قرار مي‌گيرد.
:
:
:
آخرین اخبار