تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۶۳۸۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موسوی خبر داد:
ماهشهر فاقد شبکه های آبیاری کشاورزی
دبير اجرايي خانه كشاورز ماهشهر گفت: کشاورزی این شهرستان با مشکلاتی از قبیل نبود شبکه های آبیاری کشاورزی دست و پنجه نرم می کند.

سيد حسين موسوي افزود: عدم توجه به زيرساختهاي بخش كشاورزي مانند احداث شبكه هاي آبياري و زهكشي باعث شده تا بخش كشاورزي ماهشهر، رونق پيدا نكند. متاسفانه در ماهشهر هيچ گونه شبكه آبياري و زهكشي وجود ندارد.

وي با اشاره به اينكه توليدات كشاورزي در ماهشهر، سال به سال در حال كاهش است، عنوان کرد: امسال نزديك به 40 درصد در توليدات كشاورزي ماهشهر كاهش عملكرد داشته ايم و براي نمونه پيش بيني مي كنيم توليد گندم تحویلی به مراکز خدمات در سال جاري در اين شهرستان به هشت هزار تن هم نرسد. یعنی میانگین عملکرد حدود 500 کیلو در هکتار بوده است.

موسوي گفت: به رغم اينكه بارها و بارها مشكلات را به مسئولان اعلام كرده ايم اما به نظر مي رسد كشاورزي ماهشهر در سايه صنعت قرار گرفته است و همواره مورد بي مهري قرار دارد. اين در حالي است كه ظرفيت هاي زيادي در بخش كشاورزي ماهشهر وجود دارد و مسئولان بايد به ماهشهر به عنوان يك شهر كاملا صنعتي نگاه نكنند و از كشاورزي آن كه مي تواند منشاء اشتغالزايي فراواني براي جوانان منطقه باشد حمايت كنند.

دبير اجرايي خانه كشاورز ماهشهر با اشاره به خسارت هاي وارده ناشي از كميت و كيفيت آب، كمبود بارندگي، سرما، نبود زيرساختها، بارندگي و طوفان هاي يكسال اخير به كشاورزي ماهشهر از صندوق بيمه محصولات كشاورزي خواست به كمك كشاورزان بيايد.

موسوي با تقدير از پيگيري هاي رماندار جديد ماهشهر براي حل مشكلات بخش كشاورزي ابراز اميدواري كرد حمايت هاي فرماندار موجب بهبود وضعيت كشاورزي ماهشهر شود.

وي با اشاره به اينكه عدم حمايت از كشاورزان ماهشهري باعث مي شود آنها كشت و كار را رها كنند از مسئولان دولت تدبير و اميد خواست از كشاورزي اين شهرستان حمايت كنند تا كشاورزي اين منطقه در مسير نابودي قرار نگيرد.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار