تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۶۳۴۰۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نایب رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر خواستار شد ؛
مشارکت انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی برای ثبت جهانی شوش
عضو فعال انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر گفت: انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی باید خود به صورت تخصصی به مقوله میراث فرهنگی بپردازند و برای ثبت جهانی شوش گام‌های موثری بردارند.

احمد شمس‌آبادی امروز اظهار کرد: مسئولان باید جهانی فکر کنند، متاسفانه آثار تاریخی خوزستان ثبت جهانی شده‌اند ولی مسئولان در این حیطه هنوز به صورت محلی و منطقه‌ای فکر می‌کنند و این روش باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: آفت بزرگ در فعالیت‌های میراث فرهنگی دید منطقه‌ای و محلی است و باید این دید در میراث فرهنگی خوزستان اصلاح شود و در این راستا باید تحولی بزرگ ایجاد شود.

این عضو فعال انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر افزود: باید تلاش کنیم تا انجمن‌ها نقش اساسی را در بخش گردشگری و میراث فرهنگی ایفا کنند و در این زمینه همه باید دست به دست هم دهیم تا مدیریت و فعالیت در عرصه میراث فرهنگی به دست انجمن‌های دوستدار میراث فرهنگی و مردم بیافتد.

وی خاطرنشان کرد: خوزستان بیش از هر استان دیگری آثار تاریخی و تمدن دارد ولی متاسفانه از سهم گردشگران داخلی و خارجی خوزستان یا بی‌بهره است و یا سهم بسیار ناچیزی دارد که این مسئله در اقتصاد منطقه خوزستان نیز تاثیر گذاشته است.

شمس‌آبادی پیشنهاد کرد که از توانمندی رایزنان فرهنگی کشورها در ایران برای معرفی بهتر مناطق تاریخی خوزستان استفاده شود و در این زمینه می‌توان کارهای بزرگی کرد.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار