تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۶۱۹۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گلايه دوستداران ميراث فرهنگی شوشتر
مسؤول انجمن دوستداران ميراث فرهنگي شوشتر گفت: همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان با انجمن‌ها کم‌رنگ است.

احمد شمس‌آبادی اظهار کرد: اداره كل میراث فرهنگی و سازمان میراث فرهنگی کشور باید تکلیف انجمن‌ها را مشخص کند و  اعلام كند كه آيا علاقه به فعالیت انجمن‌ها دارد یا خیر؟

وی افزود: انجمن‌هاي دوستدار ميراث فرهنگي هم وقت و هم هزینه برای حفاظت از آثار صرف می‌کنند. لذا انتظار داریم که اداره کل میراث فرهنگی نیز از ما حمایت کند. متأسفانه برخی مسؤولان نه قفقط از ما حمایت نمی‌کنند بلکه فعالان اجتماعی را تخلیه انرژی هم مي‌کنند.

مسؤول انجمن دوستداران ميراث فرهنگي شوشتر  خاطرنشان كرد: انجمن‌ها بازوهای دولت هستند و  در  موقعیت كنوني می‌توانند با سرمایه‌گذاری چه در بخش خصوصی و چه در بخش تبلیغات در فرهنگ‌سازی و  محافظت از آثار به كمك دولت بيايند. همچنين یکی از کارهای مهم ما پیگیری حفظ و صیانت از آثار  تاريخي است.

وي تصريح كرد: ما از اداره میراث فرهنگی استان گله داریم چراکه از ما حمایت نمی‌کند. ما حمایت مالی نمی‌خواهیم بلکه ما می‌خواهیم در برابر کاری که انجام می‌دهیم ما را تشویق کنند و در ما ایجاد انگیزه کنند و با ما در ارتباط باشند نه این که همیشه ما در حال دویدن به دنبال آن‌ها باشیم.

شمس‌آبادي خاطرنشان كرد: البته همکاری‌ اداره میراث فرهنگی شوشتر با ما خوب است اما پایگاه سازه‌های آبی تاريخی شوشتر  اصلا علاقه‌ای به انجمن‌ها نشان نمی‌دهند و همکاری و هماهنگی‌های لازم را با ما ندارد.

اين دوستدار ميراث فرهنگی بیان کرد: ما باید جوانان را به صحنه بیاوریم و کاری کنیم که علاقه به این آثار در خونشان جریان پیدا کند و روی آثار نیاکان حساس باشند. وقتی گردشگری به شوشتر می‌آید باید احساس امنیت و راحتی کند. گردشگر نیاز به راهنمایی دارد. ما باید شوشتر را به خوبي معرفی کنیم تا یک گردشگر خارجی به صد گردشگر خارجی تبدیل شود.

مسؤول انجمن دوستداران ميراث فرهنگي شوشتر اظهار كرد: ان‌جی‌اُوها از مسؤولان کشوری و استانی انتظار دارند که از آن‌ها حمایت شود چراکه آن‌ها از جیب خودشان هزینه می‌کنند و نیاز به جا و مکان دارند و نبايد ارتباط با آنها یک طرفه باشد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار