تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۶۱۲۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رحیمی: مردم خوزستان هنوز به تمام خواسته‌هاي خود نرسيده‌اند
معاون اول رييس جمهور گفت: مردم خوزستان هنوز به تمام خواسته‌هاي خود نرسيده‌اند و بايد تلاش‌ بسياري كرد تا بتوان رضايت آن‌ها را با وجود كمبودهایی كه در اين استان وجود دارد، به‌دست آورد.

به گزارش خوزنیوز به نقل از ایسنا، در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی، با حضور در شهرستان مسجدسلیمان با گرامي داشتن ماه مبارك رمضان وتبریک فرا رسيدن اين ماه اظهار كرد: ماه رمضان بهترين فرصت برای پاک شدن از گناهان است و باید از هم‌اکنون خود را براي اين ماه مبارك آماده كنيم.

وي افزود: ساختن پل و احداث پتروشيمي، ايجاد تاسيسات آبرساني اعمالي است كه موجب خوشنودي مردم و در نهايت خداوند مي‌شود و نتيجه آن بهشت سازي براي متصديان و انجام دهنده‌هاي اين كار هستند.

معاون اول رييس جمهور با تشكر از تلاش استاندار خوزستان بیان کرد: قصد داشتند استاندار خوزستان را به استان‌ ديگري انتقال دهند اما هم من و هم استاندار خوزستان با اين عمل مخالف بوده‌‌اند زيرا اعتقاد داشتيم كه هيچ جا زيبا‌تر از استان‌ خوزستان وجود ندارد؛ استاندار خوزستان بايد در سمت خود باقي بماند تا نتيجه زحمات و تلاشي را كه در استان  انجام داده است به‌وقوع بپيوندد.

 رحیمي در ادامه با اشاره به اين‌كه بوي نفت و بوي تعفن گاز، نعمتي كه بايد تبديل به گاز آمونياك شود، سال‌هاست مردم شهرستان مسجدسليمان را مورد آزار قرار داده است خاطرنشان كرد: من امروز از نزديك خواسته‌هاي نماينده مردم مسجدسليمان مبني بر رسيدگي به امور مردم را درك كردم و لازم است هر چه سريعتر گام‌هاي بلندي برای بهبود وضعيت اين شهر برداشته شود.

 وي گفت: امروز نفت از اهميت بيشتري نسبت به آب برخوردار است درحالی که آب در آينده بشر نقش اساسي دارد و ما نيز در منطقه‌اي قرار داريم كه دچار كمبود آب است.

 معاون اول رييس جمهور با بیان این‌که اگر از نعمت آب درست استفاده كنيم مشكل كمبود آب نيز نخواهيم داشت ادامه داد: شكرانه نعمت خدا استفاده درست از آب است. آبي كه در خوزستان جاري است مي‌تواند بخش زيادي از ايران را آباد كند و باید اصولي استفاده شود؛ اين امر وقتي امكان‌پذير است كه بتوانيم آن را به درستي مهار و از آبياري نوين استفاده كنيم تا از قطره قطره آن استفاده بهینه شود. امروزه ارزش يك بطري آب بيشتر از يك بطري نفت است اما چون به وفور يافت مي‌شود ما قدر آن را نمي‌دانيم.

 رحیمي از نادیده گرفته شدن مشكل كمبود كار در شهرستان مسجدسليمان ابراز گلایه‌ کرد و افزود: در كنار ساخت پتروشيمي مسجدسليمان 100 شغل مختلف به‌وجود مي‌آيد؛ ما در گذشته مواد پتروشيمي را وارد مي‌كرديم اما هم‌اكنون قادر به صادرات آن هستيم. امروزه ايران 50 ميليون تن صادرات مختلف پتروشيمي دارد كه اين رقم بايد به 100 ميليون تن افزايش يابد.

 وي با بیان اين‌كه كشور ما به مصرف پول نفت عادت كرده بود گفت: اين عادت باعث تنبلي جوانان كشور شده بود اما خوشبختانه در حال حاضر تمام جوانان دست به دست يكديگر داده‌اند و به دنبال پيشرفت كشور هستند.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به اين‌كه عده‌اي بيكار در كشور مشغول تهمت زدن به دولت هستند گفت: آن‌ها با اين كار جهنم را براي خود مي‌سازند و آن كساني كه خالصانه مشغول به‌كار هستند بهشتي مي‌شوند.

رحیمي همچنين با بيان اين‌كه كشور ايران با چيني‌ها در زمينه‌‌هاي مختلف رابطه خوبي دارد تصريح كرد: ممكن است كشور چين در ظاهر رابطه خوبي با آمريكا داشته باشد اما در قلب و باطن مخالف آن است و اين رابطه‌اي كه در ظاهر با آن‌ها دارد و دلايل اقتصادي است. برادران چيني بايد بدانند كه امن‌ترين چاه‌ها در دنيا چاه‌هاي ايران است و مابقي چاه‌ها تحت سلطه آمريكا چاه‌هاي نا‌‌امني هستند.

وي تصريح كرد: چيني‌ها در بسیاری از پروژه‌ها با ما همكاري دارند اما با ما گران حساب مي‌كنند و بايد بدانند ما رفيق آن‌ها در درازمدت هستيم و آن‌ها بايد سهمي در برادري خود نسبت به ما قائل شوند.
:
:
:
آخرین اخبار