تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲
کد خبر: ۶۰۹۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد ؛
پیش بینی برداشت ۵/۵ میلیون تن نیشکر
مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از پیش بینی برداشت ۵/۵ میلیون تن نیشکر در سال ۹۳ در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خبر داد.

نسیم صادق در گردهمایی روسا و معاونان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که در هتل نیشکر برگزار شد اظهار کرد: کشاورزی به آب، خاک، باد و زمین نیاز دارد که همه این‌ها در ید خداوند متعال است بنابراین کشاورزی انسان را بنده می‌کند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهید جریان کار شما در مزرعه، زهکش، کانال آب، ایستگاه پمپاژ و... یک کار برخوردار باشد باید این کار‌ها را برای خدا انجام دهید و با ذات باری تعالی ارتباط برقرار کنید آن وقت است که نیشکر بالنده می‌شود.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اشاره به اینکه سال گذشته 480 هزار تن تولید شکر در این شرکت وجود داشته است تصریح کرد: این مقدار تولید برای ما قانع کنده نیست و این ظرفیت وجود دارد که در سال جاری به تولید 700 هزار تن شکر برسیم.

وی اضافه کرد: در طی جلساتی که سال گذشته برگزار شد به عارضه یابی در بحث تولید شکر پرداخته شد و 9 فاکتور به عنوان عوامل کاهش تولید شناسایی شدند، مهم‌ترین عوامل به میزان آب روی زمین، سیستم زهکشی، میزان آب و آبیاری مربوط بود.

صادقی به پیگیری‌های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای واگذاری14 هزار هکتار زمین از اراضی طرح 550 هزار هکتاری رهبری به توسعه نیشکر اشاره کرد و گفت: احیا این 14 هزار هکتار زمینی برای کشت نیشکر و یا محصولات واسطه‌ای مانند گندم و کلزا به 200 میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد و دو تا سه هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

وی در این خصوص افزود: در این استان ثروتمند فقیر مدت یک سال و نیم است که با بالا‌ترین مقام کشوری یعنی رئیس جمهور تا مقامات استانی جلساتی برگزار کرده‌ایم که این زمین‌های شوره زار را به ما بدهند تا اشتغال ایجاد کنیم و تولید 700 هزار تن شکر را داشته باشیم اما متاسفانه هیچ حرکتی صورت نگرفته است.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با طرح این سوال که چه کار با این استان می‌کنید اذعان کرد: یک نفر می‌خواهد 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری و برای عده‌ای اشتغال ایجاد کند اما متاسفانه معلوم نیست که با این استان عجیب خوزستان چه کار انجام می‌دهید.

وی ادامه داد: خوزستان محروم است و زندگی‌های بسیاری به خاطر فقر در حال از بین رفتن است اجازه دهید اشتغال ایجاد کنیم همه می‌گویند این کار را انجام می‌دهیم ولی نمی‌دانم چرا اتفاقی نمی‌افتد.

صادقی یکی دیگر از مشکلات را شوری آب بیان کرد و گفت: در این زمینه مذاکراتی را با مسئولان داشته‌ایم که فکری به حال این مسئله کنند.

وی تصریح کرد: 14 میلیون تن نمک را به مزارع آورده‌اید و کشاورزی را بیچاره کرده‌اید، در زمستان EC آب چهار هزار میکروموس است، هستی ما به آب بستگی دارد و این میزان شوری یک فاجعه است.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی اظهار کرد: ما محق هستیم و بنده برخی از دستگاه نیستیم، حق داریم و حقمان باید داده شود.

وی عنوان کرد: هزار میلیارد ریال از دولت کمک مالی گرفته‌ایم بعد اداره مالیات می‌گوید که باید 200 میلیارد ریال مالیات دهید این چه معنی می‌دهد.

صادقی در رابطه با زهآب‌های نیشکر گفت: عده‌ای می‌گویند که زهآب شما استان را آلوده می‌کند در حالی که اینگونه نیست اسنادی موجود است که نشان می‌دهد از ابتدای پروژه، زهآب‌های نیشکر ساماندهی شده است و کمترین تاثیر را بر روی رودخانه کارون دارد در حالی که مجموعه ورودی‌های فاضلاب به کارون فوق تصور و یک آلودگی شدید است.

وی با اشاره به اینکه در یک مقطعی در استان تحت فشار قرار داشتیم بیان کرد: سال گذشته در مباحث محیط زیست به توسعه نیشکر اجحاف بسیاری شد و ما لین انتظار را نداشتیم بهتر است به فکر اشتغال که مشکل حال حاضر خوزستان است توجه شود.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در رابطه با برنامه‌های سال 93 شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: در سال آینده پیش بینی برداشت پنج میلیون و 477 هزار و سه تن شکر در این شرکت شده است.

وی اضافه کرد: تولید 550 هزار تن شکر، تولید 31 میلیون لیتر الکل، تولید هشت هزار تن خمیرمایه، تولید 50 هزار تن خوراک دام و همچنین تولید 100 هزار متر مکعب MDF از برنامه‌های سال 93 شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است.

صادقی خاطر نشان کرد: پروژ‌هایی نیر در این شرکت در دست انجام است که از جمله آن‌ها می‌توان به پروژه 14 هزار هکتار اراضی، پروژه زهکش دعبل و سلمان، تولید الکل سوختی، شروع و اتمام پروژه شکر دارویی و شکر قهوه‌ای، اتمام و بهره برداری پروژه‌های استخر و سالن اداری اشاره کرد:

وی افزود: در شرکت، حجم زیادی روغن صنعتی استفاده می‌شود که تولید این روغن توسط خود شرکت از جمله برنامه‌های آینده است.

مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی عنوان کرد: تولید شکر طعم‌دار یکی‌دیگر از برنامه‌های ما بوده است که در سال می‌توانیم 60 تن تولید کنیم. کارخانه ساخته شده در موسسه تحقیقات آماده بهره‌برداری است و فقط منتظر اخذ پروانه بهداشت آن هستیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار