تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۶۰۷۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیر ترویج جهاد کشاورزی خوزستان:
ارتقا جایگاه ترویج در کشاورزی استان
مدیر ترویج جهاد کشاورزی خوزستان گفت: جایگاه ترویج در کشاورزی خوزستان ارتقا می‌یابد.

علی کُرد از جمله مشکلات پیش‌روی ترویج را کم‌ اهمیت دادن به این بخش، مشخص نبودن جایگاه ترویج و همچنین کمبود اعتبارات در ترویج برشمرد و اظهار داشت: مسئولان باید قبل از هر چیز، ترویج را ترویج کنند و بشناسانند.

وی افزود: از سوی دیگر به دلیل زودبازده نبودن و ملموس نبودن نتایج فعالیت‌های ترویجی، در اکثر موارد بخش ترویج در خصوص اعتبارات با بی‌مهری مسئولان روبرو بوده است. اگرچه بخشی از مشکلات ترویج هم مربوط به متولیان این بخش است که تاکنون نتوانسته‌ایم جایگاه ترویج را به شکل مطلوب به دیگران معرفی کنیم.

وی ابراز داشت: اگر بدون احساسات و به شکل منطقی در خصوص اهمیت و جایگاه ترویج فعالیت کنیم، نقش ترویج پررنگ‌تر خواهد شد و در آینده‌ای نه چندان دور، موفقیت‌های چشمگیری در زمینه ترویج کشاورزی بدست خواهیم آورد که نتیجه آن، توسعه کشاورزی پایدار است.

مدیر ترویج جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به اهمیت حضور مروجان در بخش کشاورزی، یادآور شد: کار مروج قبل از هر چیز یک کار عاشقانه است. همانگونه که یک معلم خوب به تدریس و آموزش عشق می‌ورزد، یک مروج نیز باید عاشق کار خود باشد. در این صورت است که موفقیت در حوزه ترویج چشمگیر‌تر خواهد شد.

کُرد از مسئولان به ویژه معاون برنامه‌ریزی استاندار خواست که نگاه‌شان به ترویج، مثبت‌تر شود و در خصوص تامین اعتبارات، از این بخش حمایت کنند.

وی در پایان بیان داشت: همچنین استانداری باید بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای، هزینه کرد اعتبارات را رصد کنند که در این مسیر هزینه شود و حتی نتایج آن را هم از ما بخواهند.
:
:
:
آخرین اخبار