تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۶۰۶۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای نخستین بار ؛
تراز دیسک‌های ترمز ژنراتور سد شهید عباسپور
 تراز دیسک های روتور مربوط به سیستم ترمز ژنراتور، برای نخستین بار در اورهال (تعمیرات اساسی)سالانه واحد شماره هشت نیروگاه دوم سد شهید عباسپور با موفقیت انجام شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه شهید عباسپور مسجدسلیمان گفت: عدم تراز دیسک های ترمز زیر روتور باعث ایجاد خوردگی در لنت ها و همچنین ایجاد نیروی جلوبرنده لنت و در نهایت کند شدن سیستم پرتاب لنت ها به بیرون و آسیب رسانی به سیم پیچ ژنراتور می شد.

سید حمیدصالحی افزود: از این رو عملیات تراز دیسک ها و انجام بازرسی روتین در این زمینه بسیار حیاتی می نمود که این مهم با انجام بررسی های مورد نظر و ایجاد شرایط ابتدای انجام تراز دیسک های مورد نظر در نیروگاه دوم سد شهید عباسپور روی واحد شماره هشت این نیروگاه صورت گرفت.

وی درخصوص فعالیت های انجام شده در این عملیات تعمیراتی گفت: پس از تعیین شرایط خاص، نحوه و زمان انجام عملیات تراز دیسک های ترمز زیر روتور واحد پیش گفته، کار بررسی کارشناسان فنی نظارت و انجام کار شین گزاری و اندازه گیری های مجدد و در نهایت دستیابی به مرحله هم ترازی دیسک ها با توجه به تلورانس نقشه ای روی واحد یاد شده آغاز شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه دو هزار مگاواتی شهید عباسپور مسجدسلیمان خاطرنشان کرد: این عملیات تعمیراتی در نهایت با دست یابی کارشناسان فنی شرکت تولید به ارقام و نقاط دقیقی در تراز های صورت گرفته با موفقیت به پایان رسید.

سدهای دز و شهید عباسپور با خدمت حدود 50سال از قدیمی ترین واحدهای نیروگاهی برقآبی فعال کشور می باشند.
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار