تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶
کد خبر: ۶۰۱۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان خبر داد ؛
ایجادسامانه بانک اطلاعات مدیران در دستگاه‌های اجرایی
معاون منابع انسانی و تحول اداری استاندار خوزستان گفت: سامانه بانک اطلاعات مدیران و انتخاب شایستگان در دستگاه‌های اجرایی خوزستان طراحی و تنظیم شده است.

علی عماد در جلسه شورای اداری که شنبه شب در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: بدون شک جابجایی پایه‌های قدرت از قدرت‌های نظامی و اقتصادی به قدرت دانایی، نظم جهانی را مواجه به تحولات اساسی کرده است.

وی ادامه داد: بنیادهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جوامع در جریان بازی جدید و قوانین بازی در این عرصه‌ها دستخوش تغییر شده و مسلماً جوامعی که زود‌تر پی به قوانین بازی ببرند، برنده این صحنه تحولات خواهند بود.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار خوزستان با بیان اینکه لازمه بهره‌برداری از فرصت آمادگی رویارویی با تغییرات است تصریح کرد: با دنیایی پر از تغییر مواجه هستیم که با نگرش قبلی قادر به اداره امور نخواهیم بود البته این مفهوم به هیچ عنوان به معنای دور ریختن ارزش‌های اخلاقی نیست بلکه به این معناست که با حفظ ارزش‌های رفتاری نگرش و رفتارمان را تغییر دهیم.

این مسئول اضافه کرد: با این تغییرات می‌توانیم به رشد و توسعه دست یابیم و در چالش‌های پیش رو موفق شویم و کارآفرینی و خلاقیت را جز لاینفک دیدگاه اخلاقی خود قرار دهیم.

عماد برخی از ویژگی‌های نظام اداری موجود را اینگونه بیان داشت: بخشی نگر و درون نگر، تحول گریز و محافظه کار، مشارکت ناپذیر، خود محور و افزون طلب، بی‌نظم و ناهماهنگ، ملاحظه‌گر، مجری، رقابت پذیر و دولت‌مدار، سنتی و دانش گریز، تعهد پذیر و اخلاق گرا، بالقوه توانمند و مستعد تحول از ویژگی‌ها نظام اداری حال حاضر ایران است.

وی در زمینه برخی از نارسایی‌هایی که ویژگی‌های نظام اداری ایجاد کرده عنوان کرد: در بخش ساختار دولت شاهد افزایش بیش از حد دولت، گستردگی سطوح تقسیمات کشوری و افزایش بیش از اندازه مناصب مدیریتی در واحدهای ستادی و عملیاتی هستیم.

معاون توسعه انسانی استاندار خوزستان ادامه داد: ادارات کل وزارتخانه‌ها از چهار هزار و 140 اداره کل به 11 هزار و 79 اداره، معاون ادارات کل از 8 هزار و 694 به 21 هزار و ادارات و سطوح همطراز از 16 هزار و 560 به 42 هزار و 100 افزایش یافته‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امسال مبنای ارزیابی مدیران نمره‌ای است که دفتر منابع انسانی در ارزیابی عملکرد دستگاهی از بعد شاخص‌های عمومی و تخصصی می‌دهد، خواهد بود و نتایج آن در جشنواره شهید رجایی که شهریور ماه برگزار می‌شود اعلام می‌گردد.

عماد گفت: در این برنامه قطعا به مدیران ضعیف به نحو قانونی ترتیب اثر داده می‌شود، بخشنامه‌ای در خصوص حضور به موقع و موثر مدیران که یکی از رویکردهای اساسی در ارزیابی مدیران خواهد بود ارسال شده که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم جدی گرفتن کار مردم و تکریم ارباب رجوع تاکید کرد و متذکر شد: مدیران در دستگاه‌ها اجرایی باید مسئول طرح تکریم و رابط تحول اداری خود را مشخص نمایند تا پیگیر مسائل باشند.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی استاندار خوزستان افزود: حتما دستگاه‌ها در خصوص کاهش تصدی‌گری و برون سپاری به جد وارد شوند و بخش خصوصی فعال و توانمند را بکار گیرند تا مشکلات آنان و حجم دولت تعدیل شود.

این مسئول اذعان داشت: به منظور تضمین کادر مدیریتی در نظام اداری و توانمند کردن کار‌شناسان و ایجاد انگیزه در آنان سامانه بانک اطلاعات مدیران و انتخاب شایستگان طراحی و تنظیم شده که این کار با همکاری دفتر منابع انسانی و تحول اداری و دفتر فناوری اطلاعات استانداری با تیم کار‌شناسی در این خصوص صورت پذیرفته است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار