تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۹۷۸۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پس از 7 سال ؛
موزه مسجدسلیمان افتتاح شد
پس از گذشت هفت سال از آغاز احداث موزه مسجدسلیمان، این مرکز فرهنگی با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

افشین حیدری دیشب در مراسم افتتاح این مرکز فرهنگی اظهار داشت: افتتاح این مرکز بزرگ و باشکوه با تلاش‌های انجام شده پس از هفت سال محقق شد و در این باره از همه توان موجود در این اداره کل استفاده شده است.

وی افزود: این موزه باشکوه در کنار منطقه تاریخی کلگه‌زرین قرار گرفته و مناظر چشم‌نوازی در کنار این موزه قرار دارد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این موزه تاکید کرد: این موزه بیش از 3 هزار و 300 متر مساحت دارد و این میزان مساحت خود نشان از بزرگی و جامعیت این موزه است.

حیدری با اشاره به بخش‌های مختلف این موزه گفت: این موزه در سه بخش برای بازدیدکنندگان آماده شده است که شامل مردم‌شناسی، گیاه‌شناسی و باستان‌شناسی است و همه این بخش‌ها در شرایط کنونی فعال هستند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر خوزستان تاکید کرد: در سال‌های گذشته بیش از 12 میلیارد ریال برای این موزه اعتبار صرف شده است و در حال حاضر مشکلی برای بازدید گردشگران از این موزه وجود ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: این موزه در شرایط کنونی پنج نیروی استخدامی دارد و بی‌شک استقبال از این مرکز بسیار زیاد خواهد بود.

حیدری خاطرنشان کرد: خوزستان نخستین جایی است که نفت در ایران کشف شده است و مسجدسلیمان نیز اصلی‌ترین مکان برای این مهم به شمار می‌آید و به این دلیل باید به این صنعت در مسجدسلیمان توجه بیشتری شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار