تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۵۹۷۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راهیان نور طلاب یاد اولین شهید روحانی جنگ را گرامی داشتند
یاد و خاطره سردار رشید و شهید روحانی حجت الاسلام محمدحسن شریف قنوتی توسط کاروانهای راهیان نور طلاب و روحانی در منطقه اروندکنار و خرمشهر گرامی داشته شد.

کاروانهای راهیان نور طلاب و جمعی از روحانیون و طلاب همراه کاروانهای راهیان نور از اقصی نقاط کشور از مقام شامخ شهیدان روحانی و طلبه حماسه دوران دفاع مقدس به ویژه شهید شریف قنوتی تجلیل کرده و بر ادامه راه پرافتخار آنان تاکید کردند.
 
شهید شریف قنوتی از نخستین روحانیونی بود که به جمع مدافعان خرمشهر در مهرماه 1359 پیوست و همواره در طول دفاع جانانه خرمشهر در صف نخست نبردهای تن به تن با دشمن بود.
 
وی در حالی که در خرمشهر به شهادت رسید که لباس روحانیت بر تن داشت، دشمن بعثی پس از به شهادت رساندن این شهید، عمامه او را بر سرنیزه تفنگ های خود زد و و اعلام کرد: «یک خمینی کشتیم».
 
شیخ محمدحسن شریف قنوتی که بعدها به ویژه در روزهای آغازین جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به « شیخ شریف » شهرت یافت در سوم تیر ۱۳۱۳ در روستای قصبه از توابع اروندرود آبادان در خانواده ای روحانی و متدین چشم به جهان گشود.

در روز ۲۴ مهر ۱۳۵۹ وی به هنگام رساندن مهمات به یکی از نقاط درگیری در خیابان چهل متری خرمشهر به مقر عوامل بعثی وارد شد. نیروهای بعثی با مشاهده وانت حامل شریف قنوتی برای از بین بردن او به سرعت دست به کار شدند و وانت مزبور را زیر رگبار گلوله بستند. شیخ که به همراه راننده اش در میان آتش عراقی ها گرفتار شده بود تصمیم گرفت از محل دور شود اما عراقی ها لاستیک اتومبیل را نشانه رفتند و دیگر کاری از دست شیخ و راننده اش برنمی آمد.

عراقی ها برای از بین بردن او نیروی زیادی به میدان معرکه هدایت کردند و سرانجام شیخ را بر اثر اصابت گلوله به آرنجها و زانوها و گردن از پای درآوردند. وقتی شیخ شریف روی زمین افتاد، آنان خود را به او نزدیک کرده و با استفاده از سرنیزه فرق سرش را شکافتند و کاسه سرش را جدا کردند.

مدتی بعد رزمندگان ایرانی خود را به محل نبرد رساندند و پس از ساعتها جنگ تن به تن، پیکر شیخ را از دست متجاوزان گرفتند و به پشت جبهه انتقال دادند. آن روز شیخ و عده ای از یارانش در نقاط مختلف شهر  مردانه با دشمن متجاوز جنگیدند و پس از رشادتهای فراوان به شهادت رسیدند و نام خرمشهر هم به خونین شهر تغییر یافت.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار