تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۹۶۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
كاهش 10 درصدي آمار بیمه‌شدگان ورزشي خوزستان
ريیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان گفت: آمار بیمه‌شدگان ورزشي استان نسبت به سال گذشته 10 درصد كاهش داشته است.

منصور روزدار در نشست روسای هیات های ورزشی استان با مدیرکل که روز گذشته، 26 اسفندماه در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که می دانید سیستم کاری هیات ما با سایر هیات ها متفاوت است و ما روی شرایط خاصی نظارت داریم.

وی ادامه داد: یکی از آیتم هایی که ما امسال داشتیم، درمورد آمار بیمه بود که در حال حاضر این آمار نسبت به سال گذشته 10 درصد افت داشته است و این موید آن است که ظاهرا ورزش در بُعد عام و خاصش افت چشم‌گیری داشته است.

ريیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان بیان کرد: همه ما با ورزش درگیر هستیم و به نظرم همیشه تعادل خاص بین امکانات و ورزش رعایت نشده است كه اعتقاد من بر این است تک سویه نگاه کردن به بحث امکانات دولتی برای هیات ها این مشکل را ایجاد کرده است.

وی گفت: فکر می کنم یکی از دغدغه هایی که باید اداره کل داشته باشد ایجاد تفکر جدید در زمینه درآمدزایی هیات ها باشد. اعتقاد من بر این است که باید کار گروهی در زمینه درآمدزایی خاص، فعال شود و از هم اکنون باید به این دیدگاه توجه کنیم.

روزدار با اشاره به ايجاد تشکلات ورزش های مشابه خاطرنشان‌کرد: برخی ورزش ها مانند تنیس و بدمینتون با یکدیگر سنخیت دارند که می توان آن‌ها را گروه‌بندی کرد و از جذب اعتبار برای تمام این رشته ها استفاده كرد.

وی در ادامه گفت: انتظار وزارت ورزش و جوانان از ما در چند آیتم است؛ یکی از این آیتم ها ورزش همگانی است، دوم استعدادیابی، سوم درجه‌بندی مربیان، چهارم جذب اعتبارات و پنجم مبارزه با دوپینگ و اعتیاد است که هیات ما در مورد آخر با هیات پرورش اندام و بدنسازی استان وارد بحث شد و مربیان را درجه‌بندی کردیم تا مربیان توانمند را وارد کار کنیم.

ريیس هیات پزشکی ورزشی خوزستان در پایان عنوان کرد: شعار هیات ما در سال آینده، احیای قلبی و عروقی یعنی کمک های اولیه و مبارزه با دوپینگ است كه دوست دارم دوستان در این زمینه به ما کمک کنند. 

در ادامه این نشست عباس پورسلان، ريیس هیات تکواندو استان گفت: اتفاقات خوبی که در یک سال گذشته در ورزش استان رخ  داده است و ما به آن‌ها می‌بالیم، نتیجه سرمایه‌گذاری‌های گذشته است. اگر این روند بی‌پولی و بی‌بضاعتی ادامه پیدا کند، ممکن است این نمودار رو به رشد، سیل نزولی پیدا کند.

 
همچنین حمید سالمی، ريیس هیات ورزش‌های همگانی استان بیان کرد: تاکنون چندین بار به هیات های ورزشی نامه ارسال کرده ایم و از آن‌ها خواسته‌ایم كه نام پیشکسوتان خود را به ما اعلام كنند اما متاسفانه هیچ هیاتی در این زمینه اقدامی نکرده است.


در ادامه این نشست، سيد‌حسين مرعشيان، ريیس هیات کشتی خوزستان گفت: هیات ها بازوان اداره‌کل هستند و اداره‌کل نیز حامی هیات‌ها است؛ یعنی یک تعامل دو سویه وجود دارد. به نظر من باید به کشتی نگاه ملی شود و امیدوارم سال 93 سالی باشد که گره از مشکلات مالی اداره کل و هیات ها باز شود. جا دارد كه در این‌جا افتخارآفرینی تیم‌ملی کشتی آزاد در جام‌جهانی را تبریک بگویم.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار