تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۵۹۵۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سامان‌دهی مسیرهای‌گردشگری درچغازنبیل
مسوول پژوهشی پایگاه میراث فرهنگی «چغازنبیل و هفت‌تپه» از سامان‌دهی مسیرهای گردشگری در این محوطه‌ی تاریخی برای بازدید گردشگران نوروزی خبر داد.

سجاد پاک‌گوهر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای سامان‌دهی محوطه‌ی تاریخی «چغازنبیل و هفت‌تپه» اظهار کرد: مسیرهای بازدید گردشگران در دست آماده‌سازی است. همچنین کانکس‌های راهنما و تابلوهای راهنمای گردشگری در مسیر نیز برای حضور مسافران نوروزی در حال سامان‌دهی است.

وی با اشاره به آغاز مطالعات آزمایشگاهی برای بهینه‌سازی مواد و مصالح مرمت، ادامه داد: این پایگاه میراث فرهنگی از زمان تأسیس، اقدامات اجرایی خود را در قالب برنامه‌های زمان‌بندی‌شده 10 ساله انجام می‌دهد. به همین دلیل، مشکلی برای پی‌ریزی و انجام اقدامات مورد نیاز در این محدوده نداریم.

او با اشاره به انجام پروژه‌های مشترک علمی - پژوهشی پایگاه میراث فرهنگی چغازنبیل و هفت‌تپه با دیگر پایگاه‌های میراث فرهنگی، گفت: در جدیدترین اقدام، پروژه‌ی مطالعه برای مرمت شهر سوخته و مواد و مصالح آزمایشگاهی آن با هدف تولید مصالح مرمتی بهینه آغاز شده است.

مسوول پژوهشی پایگاه «چغازنبیل و هفت‌تپه» تأکید کرد: پایگاه میراث فرهنگی «چغازنبیل و هفت‌تپه» یکی از نخستین پایگاه‌های میراث فرهنگی کشور از نظر فعالیت‌های مرمتی و پژوهشی است.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: چغازنبیل
:
:
:
آخرین اخبار