تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۵۸۹۹۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای نخستین بار در شرکت کشت صنعت نیشکر دهخدا صورت گرفت ؛
رکورد برداشت ۱۲ هزار و ۱۰۰ تن نیشکر در روز
مدیرعامل کشت صنعت نیشکر دهخدا گفت: شرکت کشت صنعت نیشکر دهخدا توانست برای نخستین بار بالا‌تر از ظرفیت اسمی تعریف شده میزان بیش از ۱۲ هزار و۱۰۰تن نیشکر را دریک روز از مزارع خود برداشت کند.

فریبرز کریمی‌زند صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال با اعمال مدیریت صحیح و بهره‌وری از تجهیزات پیشرفته برداشت و حمل نیشکر توانستیم به رکورد بیش از 12 هزار و 100 تن نیشکر در یک روز از مزارع دست یابیم.

وی تصریح کرد: این شرکت در حال حاضر حدود 10 هزار هکتار سطح زیر کشت نیشکر دارد که از این میزان در سال جاری بیشتر از یکصد هزار تن شکر تولید می‌گردد.

مدیرعامل شرکت کشت صنعت نیشکر دهخدا خاطر نشان کرد: رسیدن به ظرفیت کامل اسمی این شرکت طی 3 سال در بین تمام کشت و صنعت‌های نیشکری ایران رکورد جدیدی است.

وی گفت: این شرکت توانست در تاریخ 12 اسفند ماه سال جاری به رکورد 12 هزار و 100 تن برداشت نیشکر در روز دست یابد و میزان نیشکر خرد شده در این کارخانه نیز در یک روز به 11 هزار و 200 تن رسید.

کریمی‌زند عنوان کرد: میزان نیشکر برداشت شده در این شرکت از زمان شروع برداشت در سال جاری تا کنون بیشتر از 650 هزار تن با راندمان 111 تن در هکتار بوده و امیدواریم تا پایان فصل برداشت در سال جاری به بیشتر از یک میلیون و 70 هزار تن برسد.

وی اظهار کرد: رکورد تولید شکرخام (زرد) در این شرکت نیز در یک روز به یک هزار و 226 تن و تصفیه شکر سفید به 709 تن رسید که بازهم درفرایند تولید منحصر به فرد بود.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا اظهار کرد: همواره با توجه به اینکه ظرفیت اسمی تعریف شده برای کارخانه‌های نیشکر توسعه 10 هزار تن در روز تعریف شده اما همیشه بین مهندسان پروژه احداث کارخانه و مهندسان بهره‌بردار از کارخانه نسبت به ظرفیت واقعی کارخانه یک نظر واحد وجود داشت و رسیدن به این رکورد سند افتخاری برای مهندسین جوان ایرانی است.

وی اضافه کرد: آن‌ها ثابت کردند علاوه بر تحقق کامل ظرفیت اسمی 10 هزار تن و عبور از این ظرفیت، پتانسیل بهره‌برداری از کارخانه‌ها در سطحی بالا‌تر قرار دارد و این سندی بر تحقق دانش فنی نخبگان جوان خوزستانی است.

کریمی‌زند با بیان اینکه ظرفیت اسمی در کارخانه‌های توسعه نیشکر می‌تواند از استانداردهای تعریف شده فرا‌تر رود گفت: این افتخار پیام روشنی به کشاورزی خوزستان دارد که بدون سرمایه‌گذاری مجدد برای افزایش ظرفیت کارخانه‌های شکر، امکان نی پذیری تا 20 درصد بیشتر از ظرفیت کنونی بدون هیچ سرمایه‌گذاری جدیدی وجود دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر ظرفیت‌های تازه کشاورزی در طرح‌هایی مثل طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری برای کشت نیشکر در نظر گرفته شود این کارخانه‌ها توانایی پذیرش نیشکر تولیدی را دارند و ما معتقدیم که آسیاب‌های کارخانه‌های نیشکری می‌تواند 20 درصد بیشتر از ظرفیت اسمی خود به راحتی فعالیت کنند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا در 25 کیلومتری شمال شهر اهواز واقع است و ظرفیت اشتغال 2 هزار و 183 نفر را در خود ایجاد کرده است. این شرکت تا کنون چندین بار در رده‌های مختلف تولیدی رکوردهای تازه‌ای در فائو بنام خود به ثبت رسانده است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار