تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۵۸۹۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان خبر داد ؛
توزیع عادلانه ثروت با انعقاد تفاهمنامه مشترک اداره کل تعاون خوزستان و شهرداری اهواز
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: با انعقاد تفاهمنامه مشترک اداره کل تعاون خوزستان و شهرداری اهواز، توزیع عادلانه ثروت محقق می‌شود.

هوشمند صفایی ظهر امروز در مراسم انعقاد تفاهمنامه مشترک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و شهرداری اهواز که در شهرداری اهواز برگزار شد اظهار کرد: نخستین حرکت در رابطه با طرح اشتغال از مجموعه شهرداری آغاز شده و این طرح حاصل تلاش‌ها و مطالعات در تهران بوده است.

وی ادامه داد: یکی از معضلات گریبانگیر خوزستان بیکاری است که به دغدغه مسئولان خوزستان تبدیل شده و باید در این زمینه فکری اندیشیده و گام‌های جدی برداشته شود زیرا در اهواز فرصت خطا وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با بیان اینکه باید به دنبال طرح‌های اجرایی با ضریب اطمینان بالا بود اذعان کرد: شهرداری، امکانات و ابزار لازم در این زمینه را در اختیار دارد و می‌تواند با برون سپاری خدمات به مردم در راستای ایجاد و ساماندهی اشتغال گام بردارد و این یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است.

وی اضافه کرد: ایجاد زمینه برای مشارکت حداکثری مردم در فعالیت‌های اقتصادی و حمایت از کارآفرینان در راستای اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرتبط است.

صفایی خاطر نشان کرد: یکی از راه‌های کاهش بیکاری این است که کارگران با 20 سال سابقه کار در فعالیت‌های سخت و زیان‌آور را بازنشسته کنیم و به جای آنها استفاده از نیروهای تازه نفس در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در خوزستان به دلیل بدی آب و هوا نیروها زود فرسوده می‌شوند بنابراین با اعمال کمیته ثبت زیان‌آور کارگران را با 20 سال سابقه کار بازنشسته می‌کنیم به شرط آنکه نیروهای تازه نفس استخدام شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به اینکه اشتغال از سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی تشکیل شده است عنوان کرد: آمارها نشان می‌دهد در بخش خدمات مشاغل زیادی ایجاد شده است اما این مشاغل به خصوص در حوزه شهری باید ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نظارت و ساماندهی بر مشاغل شهری وجود ندارد تصریح کرد: ساماندهی مکان‌های توریستی را می‌توان از طریق واگذاری به فارغ التحصیلان رشته مرتبط، ساماندهی بازیافت زباله را از طریق استفاده از کارگران فاقد مهارت و یا با مهارت کم، ساماندهی پارکینگ‌های عمومی را از طریق استفاده از نیروهای مرتبط با این حوزه انجام داد.

صفایی با بیان اینکه طرح انعقاد تفاهم نامه مشترک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و شهرداری اهواز برای نخستین بار در کشور اجرا شده است اظهار کرد: با اجرای این طرح ایجاد اشتغال، ساماندهی مشاغل و توزیع عادلانه ثروت صورت می‌گیرد و بحث عدالت اجتماعی از این جا آغاز می‌شود.

وی افزود: این طرح موفق خواهد بود و حاصل آن به مردم و اشتغال جوانان منتج می‌شود و الگویی برای سایر نقاط کشور است.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار