تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۸۷۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جنگ آمریکا و روسیه به فوتبال کشیده شد
دو تن از نمایندگان مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای خواستار اخراج روسیه از جام جهانی 2014 برزیل شدند.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا در واکنش به تصرف منطقه کریمه توسط روسیه اعلام کردند فیفا باید روسیه را از حضور در جام جهانی 2014 برزیل محروم کند و میزبانی این کشور را نیز در جام جهانی 2018 باطل کند.

نمایندگان مجلس سنای آمریکا اعلام کردند با توجه به این که روسیه به قوانین بین‌المللی و فیفا بی‌احترامی کرده و منجر به نقض آن شده، امیدواریم که شما نیز مانند ما تشخیص دهید روسیه صلاحیت حضور در جام جهانی 2014 برزیل را ندارد و علاوه بر حذف این کشور از جام جهانی حق میزبانی روسیه را نیز از جام جهانی 2018 لغو کنید.

در نامه این افراد به فیفا همچنین آمده است: بر مبنای ماده "3" اساسنامه فیفا هر کشوری یا گروهی که به هر طریقی از جمله فرهنگ، جنسیت، زبان، مذهب ، سیاست یا به هر دلیل دیگری علیه کشوری دیگر تبعیض قائل شود با محرومیت و تعلیق روبرو خواهد شد.

روسیه در دسامبر سال 2010 توانست با شکست انگلیس، هلند و بلژیک، اسپانیا و پرتغال به عنوان میزبان جام جهانی 2018 انتخاب شود.

روسیه در گروه H جام جهانی 2014 برزیل با تیم‌های بلژیک، الجزایر و کره جنوبی همگروه است. این تیم با هدایت فابیو کاپلو موفق شد به عنوان تیم نخست گروهش بالاتر از فرانسه در انتخابی جام جهانی جواز حضور در برزیل را به دست آورد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار