تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۸۵۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دادستان اهواز تشريح كرد:
وضعيت عرضه قليان و پلمپ قهوه‌خانه‌ها
معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز گفت: افزایش کشف جرايم و کاهش وقوع جرم، یک موفقیت بزرگ برای نیروی انتظامی استان به شمار می‌رود.

علي‌اصغر صادقی در نشست خبری نیروی انتظامی خوزستان که امروز یکشنبه 11 اسفندماه در محل معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، اظهار کرد: در یک ماه گذشته شاهد اجرای دو مانور ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر بوده‌ایم که نتایج بسیار خوبی در پی داشت. همه اینها منجر به این خواهد شد که امنیت پایدار، ایجاد و احساس امنیت در شهروندان به وجود آید که ایجاد امنیت پایدار از خواسته‌های بحق شهروندان است.

وی ادامه داد: تاثیر روانی برگزاری این مانورها هدف اصلی و عمده این برنامه‌ها بود که خوشبختانه اثر مطلوبی در این زمینه بر شهروندان داشته است و امید است در کنار فعالیت‌های نیروی انتظامی در حوزه کشف جرايم، برگزاری این همایش‌ها ادامه داشته باشد و از نظر روانی نیز این اطمینان را به شهروندان دهد که احساس امنیت را در شهر داشته باشند.

معاون دادستان اهواز درباره وضعيت عرضه قليان در قهوه‌خانه‌ها گفت: امسال 10 تا 11 طرح در خصوص جلوگیری از عرضه قلیان در اماکن عمومی به اجرا درآمد و بسیاری از مراکز عرضه قلیان در سطح اهواز پلمپ شدند. هر چند مصرف مواد دخانی از لحاظ قانون‌گذار، جرم محسوب نمی‌شود، ولي عرضه قلیان در اماکن عمومی جرم است.

صادقی اظهار کرد: در دولت قبلی با نظر معاون وقت ريیس جمهور و ریاست سازمان میراث فرهنگی قهوه‌خانه‌ها که مکانی برای عرضه و مصرف قلیان به حساب می‌آیند، در ردیف اماکن عمومی قرار نگرفتند که این موضوع توسط دیوان محاسبات ابطال شد و قهوه‌خانه‌ها جزو اماکن عمومی محسوب شدند و اكنون عرضه قلیان در آنها جرم به شمار می‌رود.

وی به بازدارنده بودن دوربین های مداربسته در سطح شهر اشاره کرد و افزود: دوربین خود عامل بازدارنده نامحسوس به شمار می‌رود و اگر مجرم احساس کند در مکانی دوربین مداربسته وجود دارد که تصویر وی را ضبط می‌کند، جسارت وی برای ارتکاب به جرم کاهش می یابد. با این شرایط لازم است هم تعداد و هم کیفیت کارکرد دوربین‌های مداربسته در سطح شهر را ارزیابی کنیم. با توجه به این‌که وجود این دوربین‌ها در کاهش جرايم کمک می‌کند امید است با افزایش تعداد دوربین‌های مداربسته که متعاقب آن حضور فیزیکی پلیس نيز در سطح شهر کاهش می‌یابد، شاهد کاهش بیش از پیش وقوع جرايم مختلف باشیم.

معاون دادستان عمومي و انقلاب اهواز در خصوص جلوگیری از سرقت گفت: اگر نکات ایمنی را در خصوص حفظ اموال و جان خود رعایت کنیم، طبیعتا سرقت صورت نمی‌گیرد. هر چند در وقوع سرقت، عوامل مختلفی دخیل است ولي در صورت رعایت مسايل ایمنی و هشدارهای لازم توسط شهروندان، سرقت‌هایی از جمله سرقت موبایل‌قاپي، کیف‌قاپی و دزدي طلا و جواهرات، سرقت وسایل داخلی اتومبیل و سرقت منزل شهروندان کاهش می‌یابد.

صادقی تصریح کرد: جنبه روانی سرقت‌ها بیشتر از موارد دیگر شهروندان را آزار می‌دهد. شاید تصور شود که در استان خوزستان وقوع جرايم خشن از آمار بالایی برخوردار است ولي استان‌هایی مانند فارس، اصفهان، تهران و خراسان از جمله استان‌هایی هستند که آمار وقوع جرايم خشن در آنها بالاست.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار