تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۵۸۲۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
استاندار خوزستان: گسترش بخش خدمات راه نجات اشتغال در خوزستان است
استاندار خوزستان گفت: باید در بخش خدمات فعال شویم زیرا گسترش این بخش راه نجات اشتغال و فرار از بیکاری است

عبدالحسن مقتدایی در جلسه شورای اداری که امشب در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سه مانور تاکنون در خوزستان برگزار شده است که مانور اول در هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

وی ادامه داد: مانور دوم در رابطه با ارتقا امنیت عمومی و مانور سوم در هفته گذشته برگزار شد که مربوط به هفته بهداشت عمومی بود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه مانور ایمنی راه‌ها را در دهم ماه جاری اجرایی می‌کنیم، تصریح کرد: در این هفته نصب تابلو‌ها، نصب علائم، رنگ‌آمیزی جاده‌ها و اصلاحات مهندسی انجام می‌شود و اعتبار قابل ملاحظه‌ای نیز به این منظور تامین شده است.

وی اذعان کرد: هدف از برگزاری این مانور‌ها آموزش و فرهنگسازی است و باید تلاش کنیم که تا پایان یک دوره مشخص تعارضات به تعامل تبدیل شود.

مقتدایی با بیان اینکه هدف ایجاد خوزستانی با یک فرهنگ یکپارچه است عنوان کرد: می‌خواهیم استانی بسازیم تا زمانی که کسی وارد این سرزمین می‌شود احساس کند که خوزستان حرفی در سطح ملی برای گفتن دارد.

وی اضافه کرد: باید یک سری کارهای عمرانی ماندگار که بیانگر فرهنگ، اصالت مردم و تلفیقی از مسائل استانی و ملی باشد انجام شود تا فضا را معرفی کند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: خوزستان، استانی با ترددهای گسترده ملی است و به‌‌ همان اندازه که تاثیر می‌گیرد باید تاثیرگذار هم باشد و به انتقال یک صنعت و خدمت بپردازد.

وی با اشاره به اینکه در بخش خدمات برای صنعت بهره لازم را نگرفته‌ایم، اظهار کرد: دلیل این امر این است که کمبود امکانات میل به اقامت را در صاحبان سرمایه و دانش از بین برده است.

مقتدایی بیان کرد: به میزانی سرمایه‌گذاری در خوزستان شده است که حالت خفگی به جغرافیای این استان دست داده است نفت، پالایش، پتروشیمیٍ، بندر و کشاورزی همگی در خوزستان جمع شده است.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه باید در بخش خدمات فعال شویم اذعان کرد: باید مشخص شود اگر یک انسان صنعتی مشغول کار می‌شود چند نفر نیروی خدماتی باید در کنارش باشند و تا زمانی که این مسئله روشن نشود با همین مشکلات دست و پنجه نرم خواهیم کرد.

وی ادامه داد: گسترش بخش خدمات راه نجات اشتغال و دور شدن از بیکاری است.

مقتدایی با طرح این سوال که چرا ساخت و ساز در سطح خوزستان متوقف شده است عنوان کرد: ساخت یک ساختمان 10 واحدی باعث می‌شود که حداقل 30 نفر مشغول به کار شوند اما کاهش فعالیت در بخش خدمات باعث کاهش اشتغال شده است.

وی با بیان اینکه کار خدمات مشاغل را خرد می‌کند، اظهار کرد: از تمام سازمان‌ها می‌خواهم که پیشنهاد دهند دبیرخانه‌ای تشکیل شود تا خدماتی را که مغفول مانده احیا کینم.

استاندار خوزستان وجود مهمانسراهای سازمان‌ها و ادارات را یک آفت دانست و گفت: وجود مهمانسرا‌ها باعث می‌شود که کسی به فکر ساخت هتل در این استان نباشد زیرا تبدیل به هتل‌های بدون مسافر می‌شوند.

وی ادامه داد: یکی از آفت‌های مهمانسرا‌ها عدم رونق توریسم است و باید همه مهمانسرا‌ها را تعطیل و یا حتی پلمپ کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارمندان و مدیران نمونه از بین کسانی انتخاب می‌شوند که حداقل یک طرح در تولید خدمات جدید ایجاد کنند و یا در راستای ارتقای خدمات موجود گام بردارند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار