تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۵۸۲۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون وزير ورزش تشريح‌كرد؛
برنامه‌هاي وزارت براي توسعه بخش بانوان
معاون توسعه امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش بانوان داراي نظامي قانونمند مي‌شود.

رباب شهریان در نشست با نواب‌ريیسان هیات‌های ورزشی استان و مسوولان ورزش بانوان شهرستان‌ها که امروز، هفتم اسفندماه در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: همه شما می‌دانید کار در بخش ورزش بانوان یک شغل محسوب نمی‌شود بلکه یک عشق و دغدغه است. در هیچ جای دنیا نمی‌بینید که مسوول ورزش بانوان يك شهرستان بدون حقوق و به صورت افتخاری کار کند.

معاون توسعه امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: جای خوشحالی است که گودرزي با این ادبیات، گرایش و دیدگاه‌های بسیار ارزنده وزیر ورزش و جوانان شده است. او به عنوان متولی ورزش تاکنون شش جلسه تخصصی در خصوص بخش بانوان داشته است.

وی خاطرنشان‌کرد: من طی 28 سالی که در خدمت ورزش كشور بوده‌ام، ریزترین مشکلات ورزش کشور را می‌دانم و با توجه به این موضوع از گودرزی این قول را گرفته ام که در دوره جدید با حضور او بتوانیم برای بخش بانوان یک نظام قانونمند داشته باشیم تا با مصوب شدن خیلی از مسايل بتوانیم از انجام کارهایی که با سلایق شخصی صورت می‌گرفتند، جلوگیری کنیم. امیدوارم بتوانیم در زمينه قانونمندی بخش بانوان کار کنیم.

شهریان عنوان کرد: من در سومین روز کاری خود ساختار تشکیل ورزش بانوان استان‌ها را به گودرزی پیشنهاد دادم تا بتوانیم با کار در این بخش، جایگاه قوی برای مسوولان استان ها داشته باشیم. به نظر من باید در ادارات‌کل استان ها نیز یک معاون در بخش بانوان برای مدیران‌کل در نظر گرفته شود. دیدگاه من به ورزش بانوان به این صورت است که ما باید با کار و عملکردمان ثابت کنیم که ورزش بانوان رشد کرده است.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از دغدغه‌های من این است که بانوان هم در راس هیات های ورزشی نقش داشته باشند و از کیانی‌زاده، مديركل ورزش و جوانان خوزستان نیز می‌خواهم این فرصت را به بانوان هم بدهد، چرا که خانم‌ها نیز توانمند هستند و باید در صحنه مدیریت هم حضور داشته باشند.

معاون توسعه امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری در اولین دیداری که با دولت تدبیر و امید داشتند، در خصوص توسعه ورزش بانوان بیان کردند که "در حوزه اجتماعی اولویت براي كساني كه در اين حوزه كار مي‌كنند، موضوع ورزش است." ایشان گفتند "وقتی که یک خانم مسلمان ایرانی با حجاب و توانمندی روی سکو می‌ایستد و سرود جمهوری اسلامی ایران نواخته می شود، ارزش این مدال از چیزهای دیگر بالاتر است."

وی در ادامه خاطرنشان‌کرد: گودرزی قول داده است از ورزش بانوان حمایت کند تا ما بتوانیم مشکلات این بخش را حل کنیم. طی جلساتی که با گودرزی داشته ام در خصوص عدم برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در بخش بانوان صحبت کرديم. به نظر من عدم برگزاری این مسابقات به ورزش بانوان لطمه می زند. همچنین از گودرزی خواهش کردم که اعتباری را به بخش بانوان تخصیص دهیم.
 
شهریان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین چالش های ما در بخش بانوان اسپانسری در این بخش است. اسپانسرها به دلیل این‌که ورزش بانوان انعکاس ندارد، از آن‌ها حمایت نمی‌کنند که وزارت ورزش در این راستا باید به ما کمک کند. در جلساتی که داشتیم تصمیم گرفتیم که در اساسنامه باشگاه ها این بند آورده شود که آن‌ها حداقل دو رشته بانوان را داشته باشند یا این‌که در فدراسیون ها و ادارات‌کل هر اسپانسری که بخواهد کار کند باید از صد درصد مبلغ قرارداد، 10 تا 15 درصد آن را برای بخش بانوان هزینه کند. ما به دنبال راهکار هستیم تا بتوانیم جایگاهی را برای بخش بانوان تدوین کنیم.

وی عنوان کرد: بحث توانمندسازی نیرو در مناطق بسیار مهم است؛ زمانی که در یک استان داور و یا مربی خوب داریم چرا باید برای برگزاری کلاس های آموزشی مان از سایر استان ها مدرس بیاوریم؟ باید بتوانیم از نیروهای توانمند استان بهره ببریم که قول می دهم این موضوع را دنبال کنم.

معاون توسعه امور ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در ادامه گفت: همانطور که می‌دانید تغییرات ساختاری در وزارت ورزش و جوانان در حال انجام است و قرار است بخش توسعه همگانی از بخش بانوان جدا شود و این دو معاونت از یکدیگر مستقل شوند که به نظر من هیچ سنخیتی هم بین توسعه همگانی و بخش بانوان نیست.

وی بیان کرد: آيین‌نامه شورای راهبردی ورزش بانوان را نوشته ایم و مصوب کرده ایم. چشم‌انداز ما در واقع اقتدار در نظارت بر فعالیت بانوان است. ما باید اقتدارمان را در این زمینه بیشتر کنیم. یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد، نبود جایگاه حقوقی برای نوابان‌ريیس بانوان کشور است که در اساسنامه فدراسیون های ورزشی، نایب‌ريیس را به عنوان بخش بانوان داریم که باید شرح وظایف آن مشخص شود.

شهریان در پایان اظهار کرد: قول می‌دهم به ورزش خوزستان کمک کنم و از کیانی‌زاده می‌خواهم مبلغی را که به عنوان هدیه برای نوابان‌ريیس هیات‌ها و مسوولان ورزش بانوان شهرستان ها به او می دهیم فقط آن را برای بخش بانوان هزینه کند. همچنین قول می دهم که حق خوزستان در بخش گرفتن امتیازات برای این استان ضایع نشود.

همچنين فريده بيرانوند، مشاور معاون وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان بیان کرد: باید از جوانان که سرمایه های ملی ما هستند حمایت کنیم و نسبت به آن‌ها احساس مسوولیت داشته باشیم تا با همدلی و همکاری بتوانیم در بخش جوانان که مشکلات جدی هم وجود دارد، کار و این مشکلات را برطرف کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: باید طرح و برنامه‌های مطالعاتی و پژوهشی با دیدگاه‌های علمی داشته باشیم که اگر به این صورت باشد، قطعا موفق می شویم. در زمينه امور بانوان با کمبود تجهیزات مواجه هستیم که البته قول هایی درخصوص رسیدگی به این موارد داده شده است.

مشاور معاون وزیر ورزش و جوانان در امور جوانان گفت: شهریان، دغدغه این استان را دارد و می خواهد با اجراي برنامه های مطلوب، ورزش بانوان این استان به سرانجام برسد.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: ورزش ، بانوان
:
:
:
آخرین اخبار