تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۸۱۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس هیات مدیره کانون وکلای خوزستان خبر داد
فعالیت ۷۲۱ وکیل پایه یک در دادگستری خوزستان
رئیس هیات مدیره کانون وکلای خوزستان گفت: ۷۲۱ وکیل پایه یک و ۱۸۴ کارآموز وکالت دادگستری خوزستان در حال فعالیت هستند.

سیاوش شجاع پوریان در جلسه هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری خوزستان که در سالن جلسات کانون وکلا برگزار شد اظهار کرد: نقطه مشترک بین وکلا و خبرنگاران این است که هر دو می‌خواهند از حقوق مردم دفاع کنند.

وی ادامه داد: هرساله در چنین روزهایی یک جشن و یادبودی به مناسبت استقلال وکلا دادگستری برگزار می‌کنیم که امسال نیز قصد داریم در همین ایام این جشن را برگزار کنیم.

رئیس هیئت مدیره کانون وکلای خوزستان با اشاره به نگرانی‌های وکلای بیان کرد: در حال حاضر لایحه‌ای به عنوان لایحه جامع وکالت رسمی از طریق قوه قضاییه در اختیار دولت قرار گرفته است که در صورت تصویب می‌تواند استقلال وکلا را تضعیف کند و ما را از یک نهاد مستقل به یک نهاد دولتی تبدیل کند.

وی اضافه کرد: وکلا از بیان این حرف‌ها به هیچ عنوان نگران مسائل شخصی خود نیستند ولی همه باید بدانند طبق قانون هیچ گونه قیدوشرطی برای در اختیار گرفتن وکیل توسط مردم وجود ندارد و هر شهروندی می‌تواند از وکیل استفاده کند.

شجاع پوریان در ادامه به برنامه‌های کانون وکلای خوزستان اشاره و عنوان کرد: کانون وکلای خوزستان علاوه بر آموزش‌های لازم به وکلا و دادن پروانه وکالت به آن‌ها به مردم خدمات حقوقی از قبیل مشاوره ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه 721 وکیل پایه یک و 184 کارآموز وکالت دادگستری خوزستان در حال فعالیت هستند ادامه داد: همچنین کانون وکلای استان به زندانیان زندان‌های اهواز و دزفول مشاوره می‌دهد تا آن‌ها را با موضوعات حقوقی آشنا کند، همچنین به صورت رایگان به افرادی که توانایی گرفتن وکیل را ندارند؛ وکیل معرفی می‌کند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار