تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۸۱۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راه‌اندازی نخستین بانک اطلاعاتی هنرمندان اهواز
نخستین بانک اطلاعاتی هنرمندان اهواز با تلاش معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز راه‌اندازی شد.

امیر آهن‌جان، سرپرست معاونت امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز، در این خصوص گفت: استان خوزستان و شهر اهواز از دیرباز مهد هنر و هنرمندان در رشته‌های گوناگون بوده است. از آن جایی که اهمیت هنر و تاثیر آن بر بسیاری از پدیده‌های اجتماعی غیرقابل کتمان است شهرداری اهواز در تلاش است با شناسایی و معرفی هنرمندان نامی شهر اهواز در راستای خدمت به این قشر از جامعه گامی بردارد. همچنین استفاده از ظرفیت‌های هنری و فرهنگی برای کاهش هزینه‌های شهرداری و ارتقای آموزش شهروندی از دیگر اهداف راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی است.

وی ادامه داد: متاسفانه مظلوم بودن هنر و هنرمندان در جامعه باعث شده است تاکنون هیچ مرجعی برای ثبت اطلاعاتی در خصوص هنرمندان در استان خوزستان وجود نداشته باشد که همین امر موجب ناشناخته ماندن بسیاری از هنرمندان شده است. ولی با تاکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت توجه به هنر و هنرمندان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز اقدام به راه‌اندازی نخستین بانک اطلاعاتی هنرمندان كرده است. این بانک جامع اطلاعاتی که حاصل ماه‌ها تلاش این معاونت بوده است با هدف اعتلای فرهنگ و هنر در شهر اهواز و شناسایی و معرفی هنرمندان به جامعه راه‌اندازی شده است. همچنین در این بانک اطلاعاتی امکانات متنوعی برای بهره‌مندی کاربران در نظر گرفته شده است.

آهن‌جان در خصوص جزبیات این بانک اطلاعاتی گفت: این بانک اطلاعاتی با نام «سها» شامل بخش‌های مختلفی می‌باشد. هر یک از هنرمندان با ورود به این بانک اطلاعاتی می‌توانند متناسب با رشته هنری خود اقدام به ثبت نام و مشخصات خود كنند. همچنین از طریق این بانک اطلاعاتی هنرمندان می‌توانند با یکدیگر در تعامل بوده و اطلاعات خود را نیز رد و بدل كنند. عضویت در این بانک اطلاعاتی رایگان بوده و این بانک شامل بخش‌هایی از جمله ثبت نام، بازارچه مجازی برای فروش آثار به صورت مجازی، نمایش آثار، تالار گفت‌وگو و... می‌باشد.

سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز، با بیان این که راه‌اندازی این بانک اطلاعاتی برگ زرینی از سوی این معاونت می‌باشد ابراز امیدواری کرد: با استقبال هنرمندان از این بانک اطلاعاتی در آینده‌ای نه چندان دور هیچ هنرمندی در سطح شهر اهواز ناشناخته و منزوی نماند.
:
:
:
آخرین اخبار