تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۵۸۰۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تنها شاهد آبادانی واقعه نیشومارو:
کشتی «نشیومارو» موجی از شادی را در آبادان ایجاد کرد
تنها شاهد آبادانی واقعه نیشومارو گفت: کشتی نشیومارو موجی از شادی را در آبادان ایجاد کرد.

رمضان ماه‌ثانی در مراسم بازدید نویسنده ژاپنی کتاب " مردی که به او لقب دزد دریایی لقب داده شد" از اسکله شماره هشت پالایشگاه آبادان اظهار کرد: من در آن دوران نوجوانی بیش نبودم اما همه این حوادث را در خاطر دارم.

وی افزود: پس از اینکه نفت ایران در دولت مصدق ملی شد انگلیسی‌ها دست به تحریم نفتی ایران زدند و مانع صادرات نفت ایران شدند.

شاهد آبادانی واقعه نیشومارو ادامه داد: این تحریم‌ها تا دو سال ادامه داشت اما کشتی ژاپنی نیشومارو با ورود به آبادان و خرید نفت از پالایشگاه این تحریم را شکست.

ماه‌ثانی تصریح‌کرد: روزی که این کشتی وارد آبادان شد بعداز ظهر یک روز گرم بود و مردم با شنیدن خبر ورود کشتی ژاپنی برای خرید نفت با شادی به استقبال این کشتی رفتند.

وی اضافه‌کرد: در واقع شادی مردم به دلیل فروش نفت نبود بلکه به‌خاطر شکسته شدن تحریم‌هایی بود که انگلیسی‌ها برای کشورمان ایجاد کرده بودند.

این پیشکسوت عرصه نفت خاطرنشان‌کرد: اکنون نیز شاهد همان تحریم‌های ناجوانمردانه بر ضد کشورمان هستیم و اگر آمریکا 10 برابر بیشتر ما را تحریم کند ملت ایران همچنان مقاومت می‌کند.

ماه‌ثانی افزود: در آن دوران که ژاپن نفت ایران را به صورت پایاپای می‌خرید و در قبال نفتی که کشتی نیشومارو از پالایشگاه آبادان خرید یک کشتی یدک‌کش به ایران دادند.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار