تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۵۷۶۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
لزوم استفاده از هشداردهنده آلودگي نفتي در رودخانه‌هاي خوزستان
مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان در شوراي حفاظت كيفي رودخانه كارون گفت: لازم است هشدار دهنده آلودگي نفتي بر سيستم پايش رودخانه‌ها نصب شود.

احمدرضا لاهيجان‌زاده در اين جلسه كه چهارشنبه 30 بهمن‌ماه در محل استانداري برگزار شد، اظهار كرد: نكته بسيار مهمي كه در زمينه پايش رودخانه وجود دارد اين است كه سيستم پايش بايد تكميل شود و در صورت نصب هشدار دهنده آلودگي نفتي، مي‌توان به محض ورود يا افزايش غلظت ماده نفتي در رودخانه به سرعت از طريق سنسورهاي موجود در سيستم اعلام و پايش انجام شود.

وي ادامه داد: درخواست مي‌شود كه سيستم پايش به اداره كل محيط زيست اتصال پيدا كند تا مجموعه حفاظت محيط زيست نيز بتواند شرايط از طريق اين سيستم رصد كند.

مديركل حفاظت محيط زيست خوزستان اظهار كرد: سيستم پايش رودخانه در مراحل اوليه باقيمانده است و قرار بود چند پارامتر ديگر نيز به آن اضافه شود لذا ضروري است سيستم تكميل شود. البته طرح با استراليا هماهنگ شده بود و تاكنون سرمايه‌گذاري خوبي در اين زمينه صورت گرفته است.

لاهيجان‌زاده در ادامه تشكيل كارگروه حفاظت كيفي رودخانه در شهرستان‌ها را پيشنهاد داد و گفت: اين كارگروه با رياست فرماندار در شهرستان‌هايي كه به طور مستقيم با رودخانه ديگر هستند تشكيل شود كه شهرستان‌هاي گتوند، شوشتر، باوي، اهواز، خرمشهر، آبادان و دزفول از جمله اين شهرستان‌ها هستند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار