تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۷۴۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
گزارش :
جان کندن ورزش هندیجان در گودال بی‌اعتباری
ورزش در هندیجان این روزها مسیر خود را گم کرده است و دیگر نه جوانان و نه کودکان و نونهالان به بازگشت روزهای خوش آن، امیدی ندارند.

ورزش در هندیجان این روزها مسیر خود را گم کرده است و دیگر نه جوانان و نه کودکان و نونهالان به بازگشت روزهای خوش آن، امیدی ندارند. هیچ رشته ورزشی را در این شهرستان نمی‌توان یافت که از رونق نیافتاده باشد و هیچ دلی را که به ورزش این منطقه سرخوش باشد. این دردودل بسیاری از مردم و مسئولان این شهرستان است که به قول خودشان صدایشان را نیز دیگر نه مسئولان ملی و نه حتی استانی نمی‌شنوند.

شهرستان هندیجان با برخورداری از ظرفیت‌های آبی و فرهنگی و تجاری و اقتصادی و حتی اجتماعی بی‌نظیر به راستی که این روزها فراموش شده است و کمتر از آن در نقشه جغرافیایی کشور و حتی استان یاد می‌شود. حتی در سفر اخیر رئیس جمهور هم یکی از اعضای هیئت دولت با سفر چند دقیقه‌ای به آن سعی در رفع مسئولیت کرد و نیم نگاهی گذرا به این منطقه زرخیز انداخت.

در مجموع، سالیان سال است که مسئولان این شهرستان (از تربیت بدنی گرفته تا فرمانداری) همه و همه داد بی‌صدای جوانان هندیجانی را از فقر امکانات ورزشی و نبود تفریحگاه‌های مناسب به گوش مسئولان رسانده‌اند اما تاکنون توفیقی در این زمینه حاصل نشده است. هندیجان محروم در این روزها به راستی که نقطه کور استان خوزستان شده است و تیم‌های ورزشی با برخورداری از استعدادهای ناب ورزشی آن نیز در ورطه سقوط و نابودی مبهمی گرفتار شده‌اند. تیم‌هایی چون فوتبال و فوتسال جوانان و نوجوانان که برای جلوگیری از مرگ تدریجی‌شان به هر ریسمانی در حال چنگ زدن هستند.

در این خصوص گپی با مردم و مسئولان هندیجانی می‌زنیم.

*حداقل ته مانده اعتبارات را به ورزش هندیجان بدهید

یکی از شهروندان هندیجانی اظهار کرد: وقتی جوانان هم سن و سال خود را در شهرهای دیگر استان خوزستان می‌بینم که چگونه در رشته‌های مختلف ورزشی چون شنا و فوتبال و بسکتبال و والیبال و دیگر ورزش‌های توپی و غیرتوپی در حال فعالیت هستند واقعا حسرت می‌خورم.

این جوان 23 ساله هندیجانی تصریح کرد: با وجود علاقه مندی شدید به ورزش شنا اما متاسفانه حتی یک استخر نیز ندارد که بتواند در فصول مختلف که نه، بلکه تنها در تابستان، جوابگوی مردم به ویژه جوانان باشد.

وی بیان کرد: بسیاری از جوانان و هم سن و سال‌هایم در رشته‌های مختلف ورزشی چون شنا و فوتبال مستعد هستند اما هیچگاه فرصت رشد و توسعه در این زمینه‌ها را به دلیل نبود امکانات ورزشی نیافته‌اند.

این شهروند هندیجانی عنوان کرد: واقعا مسئولان به فکر جوانان این منطقه نیستند و مشکلات ما را نمی‌بینند؟ واقعا برای احداث زمین فوتبال و یا سالن ورزشی مناسب و یا استخر در همه این سال‌ها بودجه ای به دستشان نرسیده است که بخشی از اعتبارات را به این شهرستان سرازیر کنند؟

وی گفت: انتظار داریم حداقل ته مانده اعتبارات استانی را هر چند سالی یک بار برای دست کشیدن به سر و روی ورزش هندیجان در نظر بگیرند و چند رشته ورزشی پرطرفدار چون فوتبال و شنا را در این منطقه احیا و زنده کنند.

*به دلیل مشکلات مالی از حضور در مسابقات بازماندیم

در ادامه این صحبت‌ها سرپرست تیم فوتسال و فوتبال کارگر هندیجان اظهار کرد: بی‌توجهی مسئولان استانی به ورزش هندیجان به اوج رسیده است.

امیر تنگستانی خاطرنشان کرد: این تیم حتی قدرت خرید یک لباس ورزشی برای اعضای تیم را ندارد.

وی افزود: در زمینی که تمرین می‌کنیم یک نورافکن وجود ندارد تا بتوان در شب‌ها به تمرینات تیم ادامه داد.

سرپرست تیم فوتسال و فوتبال کارگر هندیجان تصریح کرد: نبود نورافکن از عمده مشکلات برای زمین فوتبال است زیرا در این شهرستان که تقریبا جنوبی‌ترین نقطه استان است اکثر فصول سال گرم است و همین امر تمرینات تیم را به ساعات عصر و معمولا تاریکی هوا می‌کشاند.

وی ادامه داد: تیم کارگر نوجوانان و بزرگسال هندیجان، سال گذشته در مسابقات لیگ یک استان حضور یافت اما به دلیل مشکلات مالی نتوانست در مسابقات کشوری و استانی حضور یابد.

تنگستانی بیان کرد: همچنین تیم فوتبال بزرگسال شاهین در مسابقات کشوری و استانی مقام‌های بسیار خوبی برای شهرستان به ارمغان آورد اما به دلیل ضعف قدرت مالی از ادامه مسابقات انصراف داد.

وی در پایان گفت: از مسئولان کشوری و استانی استدعا داریم که پیگیر وضعیت ورزش این شهرستان به ویژه در امر فوتبال باشند زیرا جوانان بسیار مستعدی در این شهرستان وجود دارند که خواهان روی آوردن به ورزش فوتبال هستند اما فقر و محرومیت ورزش، دست و پای آنها را بسته است.

*بودجه‌ای برای رفع مشکلات ورزشی نداریم

سرپرست اداره ورزش و جوانان هندیجان نیز اظهار کرد: متاسفانه بودجه‌ای برای رسیدگی به ورزش شهرستان به اداره ورزش و جوانان هندیجان تخصیص داده نشده است که بتوان برای ورزش این منطقه و جوانان علاقه‌مند به ورزش حرکتی مثبت و در خور شان انجام داد.

حلیمه شکاری خاطرنشان کرد: در همین راستا با برگزاری برنامه‌های کوچک ورزشی چون برگزاری همایش‌های پیاده روی خانوادگی و تقویت ورزش همگانی در شهرستان و البته به مناسبت‌های مختلف درصدد تعالی ورزش هندیجان به ویژه در بخش ورزش‌های همگانی هستیم.

وی گفت: اما برای ارتقای خدمت رسانی به مردم به ویژه جوانان در توسعه رشته‌های ورزشی با کمبود امکانات ورزشی و محرومیت و فقر باشگاه و سالن‌های ورزشی روبه رو هستیم که انتظار می‌رود مسئولان در این زمینه ما را همراهی کنند تا بتوانیم جوابگوی نیاز شهروندان عزیز و مستعد باشیم.

درست است که با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی‌شود و گفتنی‌ها بارها و بارها به مسئولان امر ورزش انتقال داده شده است اما باز می‌نویسیم بلکه بتوان در آینده‌ای نزدیک شاهد رفع مشکلات ورزشی مردم این شهرستان و احیای رشته‌های مختلف ورزشی همراه با توسعه سالن‌های ورزشی و حتی احداث استخری در خور شان در این شهرستان بود زیرا همچنان که تجربه ثابت کرده است قهرمانان همواره از سرزمین‌هایی کوچک و مناطقی محروم به اوج خواهند رسید.

مرجع / فـارس
برچسب ها: ورزش ، هندیجان
:
:
:
آخرین اخبار