تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶
کد خبر: ۵۷۳۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سردار هاتف:
دفاع برای مرزداران تمام شدنی نیست
جانشین قرارگاه حضرت ابوالفضل استان خوزستان گفت: دفاع برای مرزداران تمامی نشدنی است. مردم به ویژه صیادان و لنجداران در صف مقدم جنگ تحمیلی و در کنار نیروهای ارتشی، سپاه، بسیج در جهت حراست از کیان انقلاب اسلامی کوشیدند.

سردار علیرضا هاتف پیش از ظهر امروز در نخستین همایش بزرگ صیادان و لنجداران ایثارگر در طول هشت سال دفاع مقدس که به همت نیروی مقاومت بسیج و همکاری اداره بندر و دریانوردی آبادان در محل سینما نفت آبادان برگزار شد، افزود: یکی از ویژگیهای مشترک دوران دفاع مقدس و ایام دهه فجر در طول گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب همانا حضور برجسته مردم در صحنه های مختلف است.

وی اظهار کرد: این حضور یکی از ویژگیهای منحصر به فرد و خاص انقلاب اسلامی است. امام راحل(ره) از همان ابتدای پایه گذاری انقلاب پس از خداوند تکیه شان به مردم بود به همین دلیل برای استمرار این حضور از همان ابتدای پیروزی انقلاب سعی داشتند تا با راه اندازی واحدهای همچون جهاد سازندگی، کمیته امداد، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و غیره زمینه ایجاد امکانات و ارائه خدمات به مردم را فراهم کند.

سردار هاتف تصریح کرد: ملت ایران بارها و بارها و در عرصه های مختلف در جهت حفظ دستاوردهای  انقلاب کوشیدند.

جانشین فرمانده قرارگاه حضرت ابوالفضل استان خوزستان یادآور شد: حضور مردم یکی از مهمترین تفاوتهای انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلابها است و ما بارها این حضور را دیده ایم و به آن می بالیم.

سردار هاتف گفت: از برجسته ترین برنامه های حضور مردم می توان به راهپیمایی 22 بهمن ماه اشاره کرد. مردم ایثارگر و مقاوم استان خوزستان در 54 نقطه این استان به طور گسترده و باشکوهتر از سالهای قبل در راهپیمایی  حضور پیدا کردند.

وی افزود: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی توانسته است پشتوانه مردمی خود را حفظ کند. در زمان جنگ تحمیلی هم همین پشتوانه سبب شد تا ما افتخار پیروزی بر دشمن را کسب کنیم و اگر مردم به میدان نمی آمدند معلوم نبود که چه بر سر کشور می آمد.

سردار هاتف با بیان اینکه صیادان و لنجداران آبادان پشتوانه های اصلی جنگ تحمیلی بودند، اظهار کرد: مرزداران به ویژه مردم مقاوم آبادان و در راس آنان صیادان و لنجداران در کنار سایر نیروهای نظامی، انتظامی و ارتشی و سپاه در جهت پاسداری از کیان این نظام وارد صحنه کارزار شدند.

وی تصریح کرد: اگر همراهی شما صیادان و لنجداران در تامین آذوقه مورد نیاز سربازان و مردم مانده در شهر و رساندن مهمات به رزمندگان و غیره نبود چه بسا شرنوشت آبادان هم مانند خرمشهر می شد.

جانشین قرارگاه حضرت ابوالفضل استان خوزستان یادآور شد: حضور نیروهای مردمی در خرمشهر باعث شکل گیری مقاومت 35 روزه در این شهر شد.

سردار هاتف گفت: مردم شهرستان آبادان چه شهری و چه روستایی در مقابل تهاجم و محاصره دشمن کوتاه نیامدند و ایستادگی و مقاومت کردند و توانستند در کنار سایر رزمندگان در بازپس گیری شهرشان و شکست حصر آن تلاش کنند.

وی افزود: مجاهدتهای شما صیادان و لنجداران در دوران دفاع مقدس و به ویژه شکست حصر در بحث پشتیبانی و حمایت بر هیچ کس پوشیده نیست، با صدور فرمان امام راحل(ره) برای شکست حصرآبادان، محاصره ای که کامل شده بود و عراق هر لحظه  منتظر گرفتن آن بود  با مجاهدتها و حمایتهای شما بازپس گرفته شد.

سردار هاتف اظهار کرد: شما لنجداران در دوران دفاع مقدس لنجهای خود را که به ناوهای جنگی تبدیل کردید و نگذاشتید آبادان به تصرف دشمن درآید، ما در دوران دفاع مقدس نه تنها به حزب بعثی که با تمام استکبار جهانی مبارزه گردیم و پیروز میدان شدیم.

وی با بیان اینکه شغل صیادی یکی از ریسک پذیرترین مشاغل است که قدرت و شجاعت زیادی می خواهد، تصریح کرد: شما در دوران دفاع مقدس  برجسته ترین کارکردها را انجام دادید پس باید این زحمتها و مجاهدتهایی که در طول 35 سال گذشته نیز تکرار شده است را حفظ کنید. باید در بحث صیادی با رفع مشکلات زمینه اشتغال بیشتر فراهم شود.

جانشین قرارگاه حضرت ابوالفضل استان خوزستان خطاب به صیادان و لنجداران حاضر در همایش گفت: امروز دشمن در جبهه نظامی کاری به ما ندارد و تلاش خود را به صحنه های فرهنگی و اقتصادی  معطوف کرده است پس باید در این عرصه نیز میدان دار باشید.

سردار هاتف افزود: در هنگام گذر از آبراهه و دریا  پرچم برافتخار جمهوری اسلامی و پرچمی که به نام متبرک امام حسین آذین شده است نشان از اقتدار شما دارد، باید قدر آن را بدانید و به آن افتخار کنید.

وی اظهار کرد: زمانی شما دشمن را در روبروی خود می دید و با آن مبارزه می کردید امروز دیگر دشمن به عینه دیده نمی شود پس باید با مجاهدت، بصیرت دینی، سیاسی و اقتصادی قوی تر از قبل وارد عرصه شد، امید رهبری به شما است، شما مایه افتخار استان خوزستان و کشور هستید.

سردار هاتف تصریح کرد: باید دشمنی های دشمنان را بشناسید و در کسب رزق و روزی حلال تلاش کنید چرا که روزی حلال ما را انحرافات دور می کند.

وی یادآور شد: باید آنچه را که در دوران دفاع مقدس و پس از آن دیده اید و انجام داده اید را به نسل های بعدی منتقل کنید و در جهت آشنایی و درک آنان از شهدا و ایثارگریهای آنان بکوشید.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار