تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۵۷۰۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر خبر داد
راه‌اندازی مرکز پژوهشی صنایع دستی شوشتر
رئیس اداره میراث فرهنگی شوشتر از راه‌اندازی مرکز پژوهشی صنایع دستی شهرستان شوشتر خبر داد.

علی‌محمد چهارمحالی در مراسم افتتاح موزه کار و ابزار شهرستان شوشتر، اظهار داشت: صنایع دستی شوشتر به پژوهش نیاز مبرم دارد و به این دلیل باید تلاش کرد تا در این بخش اقدامی قابل توجه و درخور تحسین اجرا شود.

وی افزود: در حوزه مردم شناسی فضای بسیار زیادی برای فعالیت وجود دارد و باید با راه‌اندازی موزه‌های متعدد و تخصصی در این زمینه گامی اساسی در راستای معرفی داشته‌های فرهنگی این شهرستان تاریخی برداریم.

چهارمحالی با اشاره به ملزومات راه‌اندازی موزه‌ها در شوشتر تاکید کرد و گفت: یکی از ملزومات راه‌اندازی موزه در شهرستان شوشتر امنیت است و این مهم تنها با نصب تجهیزات فراهم می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شوشتر ابراز داشت: برای حمایت از این‌گونه موزه‌ها باید فعالیت گسترده‌ای در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه از همه توان خود در راستای فراهم کردن شرایط امن برای فعالیت این موزه تلاش خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: شهرستان شوشتر توانمندی زیادی برای راه‌اندازی موزه‌های تخصصی دارد و باید در این زمینه هم فضا و هم اقلام مورد نیاز را فراهم کرد و در این زمینه در تلاش هستیم تا موزه‌های بعدی شوشتر در آینده نزدیک افتتاح شوند.

چهارمحالی افزود: در بخش صنایع دستی شهرستان شوشتر فضا برای کارهای نوین و جدید بسیار فراهم است و به این دلیل می‌کوشیم تا صنایع فراموش شده را در شوشتر بار دیگر احیا کنیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار