تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۶۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
از 15 اسفند ؛
آغاز عمليات نوروزي پليس راهور خوزستان
جانشين فرماندهي انتظامي خوزستان گفت: حضور صد در صدي پليس در همه زمينه‌ها به خصوص فعاليت در حوزه راهور، استفاده از عوامل مرزباني، عوامل يگان ويژه و دانشجويان دانشگاه پليس از جمله برنامه‌هاي مهم پليس راهور براي برقراري آرامش ترافيكي در مدت سفرهاي نوروزي و تعطيلات است.

سرهنگ سيدمحمد صالحي در جلسه مشترك شوراي ترافيك خوزستان كه در سالن شهيد هاشمي استانداري برگزار شد، اظهار كرد: برنامه‌هاي پليس راهور خوزستان در اين مدت 2 مرحله‌اي خواهد بود؛ يك برنامه از 15 اسفندماه لغايت 25 اسفندماه اجرا مي شود. در اين مدت زمان به دليل خريدهاي نوروزي، سفرهاي درون شهري و افزايش ازدحام در هسته مركزي شهرها و مراكز تجاري شاهد ترافيك سنگيني خواهيم بود.

وي ادامه داد: پليس راهور حضور خود را در صحنه در اين مدت زمان برنامه‌ريزي كرده تا ترافيكي روان و سفرهاي ايمن درون شهري را شاهد باشيم.

جانشين فرمانده انتظامي خوزستان افزود: مرحله دوم برنامه‌هاي نوروزي راهور از 26 اسفندماه شروع مي‌شود و تا پايان تعطيلات ادامه دارد. علاوه بر سفرهاي درون شهري، سفرهاي برون استاني را خواهيم داشت كه به دنبال آن شاهد ترافيك سنگيني در محورهاي مواصلاتي استان خواهيم بود كه پليس علاوه بر روان‌سازي ترافيك در دون شهر، اقدامات خود را با افزايش گشت‌ها و حضور مستمر نيروها در جاده‌ها، انجام دهند.

صالحي اظهار كرد: همچنين در خصوص استقرار 125 واحد موتور سوار در سطح استان، استقرار 80 واحد خودرويي در سطح استان، حضور بيش از هزار نفر پرسنل از 15 اسفند 92 تا پايان تعطيلات به صورت شبانه‌روزي در سطح استان، تشكيل ستاد نوروزي در فرماندهي نيروي انتظامي، استفاده از ظرفيت آموزش و پرورش براي اجراي طرح هميار پليس، استفاده از توان شركت رفاه ايرانيان در بحث ساماندهي يدك‌كش‌ها و پوشش ترافيكي كاروان‌هاي راهيان به منظور كاهش آسيب‌ها، برنامه‌ريزي‌هاي لازم صورت گرفته است.

جانشين فرماندهي انتظامي خوزستان گفت: پيشنهاداتي در خصوص سامان‌دهي كاروان‌هاي راهيان نوروز و پوشش ترافيكي آن‌ها، ارايه شده است. در اين زمينه اجراي طرح‌هاي انتظامي و ترافيكي، تهيه بروشورهاي فرهنگي و آموزشي در جهت ترويج فرهنگ ترافيك و استفاده از بازرسان افتخاري نامحسوس، از جمله اين پيشنهادات است. همچنين استفاده از ظرفيت پاركينگ مدارس در زمان تعطيلي اين مكان‌ها، به منظور ارائه خدمات لازم و مطلوب در اين زمينه به هموطنان بايد در دستور كار قرار بگيرد.

وي گفت: اين اقدام در صورتي كه با همكاري آموزش و پرورش صورت بگيرد، تاثير بسزايي در كاهش جرايم به خصوص سرقت‌هاي خرد به خصوص در زمينه لوازم داخل خودرو خواهد داشت.

صالحي  افزود: در صورت لزوم محدوديت‌هاي ترافيكي در برخي نقاط اعمال مي‌شود، همچنين تقويت ناوگان حمل و نقل عمومي، تقويت گشت نامحسوس، ساماندهي و ايمن‌سازي محل توقف و استقرار كاروان‌هاي راهيان نور، ايمن‌سازي يادمان‌هاي شهداء در سطح استان نيز بايد در دستور كار قرار بگيرد.

وي تاكيد كرد: شهرداري و كليه دستگاه‌هاي اجرايي از 20 اسفندماه محدوديت‌هاي حفاري داشته باشند و نسبت به اصلاح نقاطي را كه حفاري كرده‌اند، اقدام كنند.
مرجع / ایسنا
برچسب ها: نوروز ، پلیس ، خوزستان
:
:
:
آخرین اخبار