تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۶۸۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار خوزستان عنوان کرد
تشکیل شورای برنامه‌ریزی توسعه خوزستان برای کاهش آمار بیکاری
معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان گفت: شورای برنامه‌ریزی توسعه استان در راستای کاهش آمار بیکاری و استفاده بهینه شاخص‌های اقتصادی توسعه ایجاد شده است.

امید حاجتی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خوزستان که پیش از ظهر امروز در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف از جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خوزستان ارائه گزارشی با چارچوب برنامه‌ریزی منطقه‌ای خوزستان با رویکرد استراتژیک است.

وی ادامه داد: در این شورا برنامه‌ریزی برای استان انجام می‌شود که شاید تا به حال در منطقه‌ای از کشور به آن توجه نشده است و این برنامه‌ریزی رشد اقتصادی استان را به دنبال دارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: به عنوان اولویت اصلی کشور، ضرورت این برنامه‌ریزی، چگونگی و چرایی و خروجی‌های آن بسیار مورد توجه است.

وی تصریح کرد: در برنامه‌ریزی توسعه منطقه‌ای اقتصادی استان با رویکرد راهبردی نقش پررنگی برای کارگروه‌های تخصصی بخشی و فرابخشی در نظر گرفته شده است و حتما خروجی کار را از آن‌ها خواهیم گرفت.

حاجتی به پتانسیل‌ها و منابع عظیم در خوزستان اشاره کرد و گفت: خوزستان دارای صنایع عظیمی است، اما دچار نرخ بیکاری بالا هستیم، به همین دلیل ضرورت ایجاد این برنامه‌ریزی حس شد تا وضعیت بد شاخص‌های اقتصادی توسعه یابد.

وی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی توسعه استان، تمرکز روی شاخص اقتصادی است، عنوان کرد: در این برنامه بر توزیع اعتبارات، نظارت برنامه‌ای ریال به ریال وجود دارد.

در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان 12 طرح مختلف صنعتی و عمرانی به تصویب رسید.

10 طرح از طرح‌های مصوب مربوط به کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و دو طرح دیگر مربوط به مصوبات کمیسیون ماده 215 قانون برنامه پنجم است.

همچنین در شورای برنامه‌ریزی استان، طرح برنامه‌ریزی توسعه منطقه‌ای اقتصادی استان با رویکرد راهبردی به تصویب اعضا رسید.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار