تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۵۶۸۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
12 طرح در شورای برنامه‌ریزی به تصویب رسید
12 طرح مختلف صنعتی و عمرانی امروز (19 بهمن‌ماه) در شورای برنامه‌ریزی خوزستان به تصويب رسید.

این مصوبات عمدتا مربوط به کارگروه‌های زیربخش شورای برنامه‌ریزی هستند که در این شورا توسط اعضای بررسی شد و به تصویب رسید.

10 طرح از طرح‌های مصوب مربوط به کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی و 2 طرح دیگر مربوط به مصوبات کمیسیون ماده 215 قانون برنامه پنجم است. در این کارگروه طرح توسعه منطقه‌ای اقتصادی استان با رویکرد راهبردی به تصویب اعضا رسید.

در این کارگروه همچنین لاهیجان‌زاده، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصویب ایجاد کارگروه تالاب‌ها و سواحل استان را پیشنهاد داد که قرار شد این مساله ایجاد این کارگروه با تدوین وظایف، جزئیات و دستورالعمل‌ها به دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی ارسال شد تا در شورا توسط اعضا مصوب شود.

در این کارگروه حیدری، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان خواستار ساماندهی ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاه بین‌راهی استان شد و خاطرنشان‌کرد: باید یک هماهنگی بین اداره حمل و نقل و پایانه‌ها و اداره‌کل میراث در زمینه احداث این مجتمع‌ها برقرار شود.

وی افزود: تصمیم‌گیری این 2 اداره‌کل در زمینه احداث مجتمع‌های بین‌راهی یک مقدار بی‌نظمی ایجاد می‌کند. اگر هر کس از طرف خود مجوزی صادر کند، باعث نادیده گرفتن اولویت‌های استان می‌شود و این موضوع بايد ساماندهی شود.

در این کارگروه بر لزوم اجرای طرح توسعه اقتصادی استان تاکید شد اما نظر برخی اعضای شورا این بود که چگونه می‌توان این طرح را با سایر طرح‌های کشور همچون سند چشم‌انداز و برنامه 5 ساله تطبیق داد.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار