تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۵۶۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پارلمان ورزشي خوزستان تشكيل مي‌شود
معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان از برگزاري شوراي ورزش شهرستان‌ها و پارلمان ورزشي استان خبر داد.

فرج‌الله خبير در شوراي ورزش استان اظهار كرد: بايد شرح وظايف شورا مشخص شود تا بدانيم بايد روي چه مواردي كار كنيم.

وي بيان ‌كرد: شهرستان‌ها نيز بايد چنين فعاليتي داشته باشند كه در همين راستا، شوراي ورزش شهرستان‌ها كه رياست آن با فرماندار شهرستان‌ها است، البته با تعداد اعضاي كمتر نسبت به اين شورا برگزار مي‌شود. در ادامه اين فعاليت‌ها، قصد برگزاري پارلمان ورزشي را نيز داريم.

معاون سياسي اجتماعي استانداري خوزستان گفت: به هر حال تركيب اعضاي شورا كه متشكل از مسئولان استاني كه مي‌توانند در امر ورزش موثر باشند و  همچنين افراد با تجربه و صاحب دانش است كه اين تركيب كمك مي‌كند هم انديشي خوبي داشته باشيم و برنامه‌ها به سمت علمي و كاربردي بودن پيش روند. بايد به صورتي كار شود تا در تمام حوزه‌هاي ورزشي استان تحول ايجاد شود.

وي عنوان ‌كرد: تاكيد ما كار روي يك رشته ورزشي خاص نيست، بلكه هدف كار روي تمام رشته‌هاي ورزشي استان است، البته روي آن رشته‌هايي كه استعداد بيشتري داريم، تاكيد مي‌كنيم.

خبير در ادامه با اشاره به تشكيل شوراي ورزش استان افزود: قصد داريم حداقل ماهي يك بار اين جلسه را برگزار كنيم و روند تصميم‌گيري‌ها نيز در آيين‌نامه شورا مشخص شده است. همچنين دبيرخانه‌اي در اداره‌كل ورزش و جوانان استان زيرنظر مديركل ورزش استان تشكيل مي‌شود كه شرح وظايفي هم براي آن تدوين شده است.

وي در خصوص تشكيل پارلمان ورزش خوزستان گفت: در اين شورا علاوه بر اعضاي شوراي ورزش استان، صاحب‌نظران ورزشي هم حضور خواهند داشت. اين پارلمان بنا به تصميم جلسات شوراي استان هر شش ماه يك بار و يا سالي يك بار برگزار مي‌شود و پيش‌بيني‌شده كه در اين پارلمان نزديك به 400 نفر درگير مقوله ورزش استان شوند.

**تشكيل كميته اقتصادي و بازاريابي در ورزش خوزستان

مديركل ورزش و جوانان خوزستان گفت: اگر كميته اقتصادي و بازاريابي راه‌اندازي شود، هيات‌هاي ورزشي به استقلال مالي خواهند رسيد.

فرامرز كياني‌زاده در اولين شوراي ورزش استان اظهار كرد: اتاق فكر ورزش استان در يكي، دو سال اولي كه راه‌اندازي شد، نتايج خوبي به دست آورد و طرح‌هاي خوبي هم در زمان استاندار سابق مطرح شد كه البته عملي نشدند.

وي عنوان ‌كرد: هدف ما، يك هدف كلان است و قصدمان انجام هماهنگي، نظارت و پشتيباني بر ورزش استان است و براي اين شورا آيين‌نامه‌اي داريم كه برخي از اعضاي آن هم همان اعضاي اتاق فكر ورزش هستند.

مديركل ورزش و جوانان خوزستان بيان‌ كرد: در شوراي ورزش استان علاوه بر اعضاي قبلي اتاق فكر ورزش خوزستان، افرادي را كه صاحب فكر و ايده هستند نيز اضافه كرده‌ايم كه اين تركيب بسيار خوبي است و انشاالله كه نتايج خوبي را هم در بر داشته باشد.

وي با اشاره به راه‌اندازي شوراي شهرستاني گفت: اين شورا در شهرستان‌ها با همكاري فرمانداران و روساي ادارات ورزش و جوانان شهرستاني تشكيل مي‌شود. هدف كلان ما سياست گذاري، برنامه‌ريزي، نظارت و پشتيباني در ورزش است.

كياني‌زاده اظهار كرد: اين جلسه هم يك جلسه هم‌انديشي در راستاي بهتر واقع شدن شورا است. پيشنهاد مي‌شود در كنار كميته‌هايي از جمله تربيت‌بدني، ورزش همگاني و قهرماني و حرفه‌اي، كميته اقتصادي و بازاريابي هم تشكيل شود، چرا كه اگر اين كميته در كنار هيات‌ها به فعاليت بپردازد، هيات‌هاي ورزشي به استقلال مالي خواهند رسيد.

**اظهارات مديرعامل باشگاه فولادخوزستان در شوراي ورزش استان

مديرعامل باشگاه فولاد خوزستان با تاكيد بر لزوم استعداديابي گفت: بسياري از استعدادها ديده نشدند و از بين رفتند.

سيف‌الله دهكردي در اولين شوراي ورزش استان اظهاركرد: بايد در بحث استعداديابي كار كنيم؛ در حالي كه استعداديابي يكي از موارد مهم ورزش است ولي متاسفانه به اين بخش توجهي نشده است.

وي بيان ‌كرد: فضايي كه اين استعدادها بتوانند خود را نشان دهند، وجود ندارد. به طور مثال ليگ برتر فوتبال استان 16 تيم دارد در حالي كه اهواز در اين ليگ تيمي ندارد. مگر مي‌شود در مركز استان با چندين ميليون جمعيت، تيمي نباشد؟

مديرعامل باشگاه فولادخوزستان در ادامه گفت: سازمان‌هايي داريم كه امكانات دارند ولي از آن امكانات در زمينه ورزش استفاده نمي‌كنند و در حال متروكه شدن هستند. به هر حال اگر فضاي لازم در شهرستان‌ها به وجود بيايد، استعداديابي هم صورت مي‌گيرد و استعدادها ديده مي‌شود و مي‌توانند به تيم‌ملي هم راه پيدا كنند. به هر حال اين فضا تا كنون ايجاد نشده است.

وي عنوان ‌كرد: من در گذشته اين پيشنهاد را داشتم كه با هزينه باشگاه فولاد خوزستان مسابقات فوتبال چهار منطقه‌اي را در استان برگزار  كنيم تا از اين طريق بتوانيم استعدادها را شناسايي كنيم كه متاسفانه اين اقدام صورت نگرفت.

دهكردي با بيان اين‌كه خيلي از استعدادها ديده نشدند و از بين رفتند، گفت: ما به گذشته‌مان مي‌نازيم در حالي كه در گذشته شش استان در فوتبال مدعي بودند ولي اكنون هر 32 استان كشور در اين رشته مدعي هستند. به هر حال بايد به صورتي كار كنيم كه همه درگير كار شوند.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار