تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۶۵۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
موسوی:
تعطیلی واحدهای بزرگ صنعتی عامل بالا رفتن نرخ بیکاری است
امام جمعه شهرستان خرمشهر گفت: کارخانجات بزرگ و واحدهای تولیدی خرمشهر بعد از تعطیل شدن در سالهای اخیر معضل بیکاری این شهر را دو چندان کرده اند.

سید نبی موسوی اظهار کرد: کارخانه بزرگ صابون سازی خرمشهر چرا باید تعطیل باشد، این واحد بزرگ می توانست در عرصه اقتصادی نقش پررنگی را ایفا کند.
 
وی افزود: متأسفانه این مشکل فقط مختص صابون سازی نشد و گریبان واحدهای بزرگ دیگری را نیز در شهر گرفت و باعث بیکار شدن خیل عظیمی از کارگران و کارمندان این واحدها شد.
 
امام جمعه خرمشهر گفت: شرکت بزرگ کشتی سازی اروندان به حالت نیمه تعطیل در آمده است و بخشی از کارگران آن بیکار شده اند.
 
موسوی ادامه داد: شهرک صنعتی خرمشهر با وجود شرکت های انبوه فقط تقریبا 15 واحد آن در حال فعالیت هستند و مابقی بیشتر به دلایلی از جمله سختگیری های نا به جای بانکی تعطیل شده اند.
 
وی با اشاره به تأثیرگذاری بانک ها در تعطیل شدن شرکت ها در خرمشهر تصریح کرد: بانک ها در ابتدا با ترغیب کردن صاحبان شرکت ها در دادن وام های کلان آنها را به سوی خود کشیده و پس از دادن وام با نرخ سودهای بالا فرجه و مدت تنفسی برای آنها قرار نمی دهند و ما شاهد بودیم که شرکت ها هنوز به مرحله سود آوری نرسیده اقساط سنگین وام آنها شروع شده و این خود سبب بزرگ در تعطیل شدن این واحد ها شده است.
مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار