تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۰ - ۰۲:۵۴
کد خبر: ۵۶۵۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رد پای آی اس آی پاکستان در ترور برادر کرزای
یک کارشناس شبه قاره معتقد است رد پای آی اس آی پاکستان در ترور برادر کرزی مشهود است.

هومن دولتی در یادداشتی برای خبرآنلاین نوشت: به نظر می رسد در روند این ترور، طالبان به تنهایی به این کار دست نزده باشند بلکه باید دست هایی از آی اس آی پاکستان نیز در این جریان نقش داشته باشد. سرویس های امنیتی پاکستان(آی اس آی) که همواره نگران به ثمرنشستن مذاکره طالبان با دولت هستند، همواره در تلاش برای سنگ انداری در روند برقراری ثبات در همسایه شمالی خود هستند.

وی در ادامه افزود: چرا که مذاکرۀ دولت با طالبان را به منزلۀ پایان اهداف مورد نظر خود در افغانستان می دانند. به خصوص آنکه پاکستان بعد از کشته شدن بن لادن، هم اکنون درگیر چالش های جدی تری است که در حد وسیعی این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. تعلیق کمک های مالی ۸۰۰ میلیون دلاری آمریکا و بحران اقتصادی نمونه ای از معضلات امروز پاکستان است.

دولتی بر این اعتقاد است که پاکستان قصد دارد با ایجاد اغتشاش و ناامن کردن فضا در افغانستان اینگونه وانمود کند که افغانستان هنوز به آن حد از ثبات نرسیده که به تنهایی بتواند تأمین امنیت خود را در دست گیرد و لذا حضور آمریکا و نیروهای ناتو در این کشور الزامی است. حضوری که می تواند تا حد زیادی به اقتصاد آسیب دیده پاکستان کمک برساند.
:
:
:
آخرین اخبار