تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۶۳۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون استاندار:
نجات تالاب‌ها از احياي كارون هم مهم‌تر است
معاون عمراني استانداري خوزستان گفت: "تالاب‌ها و كشاورزي همراهاني براي رشد و بالندگي"، شعار امسال روز جهاني تالاب‌ها است.

احمد سياحي در جلسه سامان‌دهي تالاب‌هاي استان خوزستان كه امروز( 13 بهمن ماه) در محل استانداري برگزار شد، با بيان اين‌كه اهميت تالاب‌ها كمتر از رودخانه‌ها نيست، اظهار كرد: به نظر مي‌رسد احيا و نجات تالاب‌ها از موضوع احياي كارون هم مهم‌تر است.

وي افزود: اهميت تالاب‌ها بر هيچكس پوشيده نيست و مي‌توان در كنار احياي كارون يا حفاظت از درياچه اروميه به 4 تالاب خوزستان نيز توجه كرد.

معاون عمراني استانداري خوزستان بيان كرد: تالاب‌ها از نظر اقتصادي در ايجاد اشتغال مي‌توانند سهم بسزايي داشته باشند. همچنين برخي تالاب‌ها از نظر مسايل امنيت داخلي و خارجي مانند تالاب هورالعظيم نقش مهمي ايفاد مي‌كنند.

سياحي تصريح كرد: تالاب‌هاي موجود در خوزستان از اهميت بالايي برخوردارند به گونه‌اي كه از تالاب انزلي هم ارزش بالاتري دارند. و مي‌توان در زمينه‌هاي اقتصادي و گردشگري از اين منابع بهره‌مند شد، اما متاسفانه به دليل بي‌توجهي به حال خود رها شده و رو به نابودي رفته‌اند.

وي عنوان كرد: حل مشكلات موجود تالاب‌ها و استفاده بهينه از آنها از دست يك سازمان بر نمي‌آيد و بايد همه سازمان‌هاي مربوطه همكاري‌هاي لازم را به عمل بياورند.

معاون عمراني استانداري خوزستان پيشنهاد كرد كار گروه حفاظت از تالاب‌ها و سواحل در استان خوزستان تشكيل شود.
مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار