تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۵۶۲۰۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد
جابه‌جایی 87.5درصد ترانزیت کالای‌بنادرخوزستان توسط حمل و نقل جاده‌ای
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از جابه‌جایی 87.5 درصدی کالاهای ترخیص شده در بنادر خوزستان توسط حمل و نقل جاده‌ای خبر داد.

نصرالله دهقانی امروز اظهار کرد: در شرایط کنونی در سال 40 میلیون تن کالا در بنادر خوزستان تخلیه می‌شود که بیش از 35 میلیون تن از این کالاها توسط حمل و نقل جاده‌ای جابه‌جا می‌شوند و این آمار یعنی جابجایی 87.5 درصدی حمل و نقل جاده‌ای در خوزستان که آمار بسیار زیادی است.

وی افزود: 5 میلیون تن کالای موجود در بنادر خوزستان توسط حمل و نقل ریلی جابه‌جا می‌شود که معادل 12.5 درصد کالای موجود است که بسیار باید در این زمینه تلاش کرد تا سهم این بخش افزایش یابد.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان در بخش جاده‌ای نیازهای زیادی دارد، گفت: در این بخش باید ایمنی جاده‌های استان ارتقا یابد و به این دلیل اعتبار ویژه‌ای به این بخش باید تزریق شود.

وی گفت: در این بخش 100 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است که تخصیص آن می‌تواند در کاهش نقاط حادثه‌خیز خوزستان را منجر شود.

دهقانی تاکید کرد: در این بخش بهترین امکان تاثیر ایمنی جاده‌ها می‌تواند در افزایش سهم استان در ترانزیت کالا باشد که در این زمینه باید اعتبار ویژه‌ای سهم خوزستان شود.

وی با اشاره به اهمیت جاده‌های خوزستان در ترانزیت کالا و مسافر در کشور گفت: اهمیت جاده‌های خوزستان در جاده‌های کشور بسیار زیاد است و به این دلیل رسیدگی به این جاده‌ها نیز اهمیت زیادی دارد و باید برای رفع مشکلات در این حوزه فعالیت گسترده‌ای کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در پایان گفت: نگهداری جاده‌های خوزستان به دلیل سطح بسیار زیاد و وسعت جاده‌های استان نیازمند اعتبار زیادی است و در این بخش نیازمند توجه هستیم.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار