تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳
کد خبر: ۵۶۱۱۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رئیس اداره اوقاف شوشتر خبر داد
برگزاری طرح آرامش‌بهاری دربقاع‌شاخص‌شوشتر
رئیس اداره اوقاف شوشتر از برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع شاخص این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح همانند سال‌های گذشته اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام راشد پورحمیدی عصر دیروز در جلسه ستاد نوروزی که به دلیل رایزنی انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر یک ماه پیش از موعد هرساله در شوشتر تشکیل شد، اظهار کرد: در سال‌جاری برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع شوشتر در دستور کار قرار گرفته است و برای این برنامه فرهنگی مذهبی در حال رایزنی هستیم.

وی با اشاره به فعالیت در این بخش تاکید کرد: قرار است در این طرح با برگزاری کارگاه‌های قرآنی و مسابقات فرهنگی برای نوجوانان در بقاع فعالیت‌های فرهنگی را در ایام نوروز تقویت کنیم.

پورحمیدی با اشاره به تسهیلات فراهم شده در بقاع شوشتر گفت: در نوروز سال‌جاری قرار است در بقاع شاخص شهرستان شوشتر حمام و آب جوش رایگان برای مهمانان نوروزی توسط اداره اوقاف و امور خیریه شوشتر فراهم شود.

رئیس اداره اوقاف شوشتر تاکید کرد: شوشتر گردشگران زیادی را در خود جای می‌دهد و به این دلیل باید برای فراهم شدن امکانات اقامه نماز جماعت در بقاع تلاش کرد و در این زمینه در حال رایزنی هستیم.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان شوشتر به دلیل توریستی بودن نیازمند برپایی امنیت پایدار است و در بقاع نیازمندیم مانند سال‌های گذشته نیروی انتظامی در برقراری نظم همکاری داشته باشد.

*انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر نباید در مباحث نوروز مستقل عمل کند

فرماندار شوشتر گفت: انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوشتر نباید درباره ایام نوروز در شهر به طور مستقل عمل کند و باید زیرنظر ستاد نوروزی فعالت کند.

حیدر نجفی در جلسه ستاد نوروزی اظهار کرد: انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوشتر باید در کنار ستاد نوروزی حضور داشته باشد و من اجازه نمی‌دهم که در این باره مستقل به مسائل ورود کنند و خود با ادارات شهرستان وارد مذاکره شوند.

وی افزود: وظایف برعهده میراث فرهنگی و پایگاه جهانی سازه‌های آبی تاریخی شوشتر است، اگر من توانایی داشته باشم باید از این افراد کار بخواهم و در غیر این صورت به عنوان رئیس ستاد نوروزی در این زمینه پاسخگو هستم.

وی تاکید کرد: قرار نیست انجمن دوستداران میراث فرهنگی در این زمینه مستقل عمل کند و با مدیران شهرستان جلسه برگزار کند، باید هر فعالیتی انجام می‌شود تحت نام ستاد نورزی شهرستان شوشتر انجام شود.

نجفی گفت: اگر انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر بخواهد بنر چاپ کند، بروشور منتشر کند و یا هر کار دیگری باید با نام ستاد و زیر نظر ستاد نوروزی این اتفاق رخ دهد و در غیر اینصورت اجازه چنین کاری نمی‌دهم.

فرماندار شوشتر خاطر نشان کرد: ستاد نوروزی شهرستان شوشتر تشکیلاتی دارد و دبیر این ستاد میراث فرهنگی و رئیس این ستاد فرماندار است و به عنوان فرماندار اختیاراتم را در اختیار هیچ کسی نمی‌گذارم.

وی افزود: در روز 15 اسفند ماه سال‌جاری با گشت‌زنی در سطح شهر به بر آمادگی شهر نظارت خواهم کرد و مسئولان باید نسبت به وظایف محوله پاسخگو باشند.

رئیس شورای اداری شوشتر گفت: وظایف در نظر گرفته شده برای دستگاه‌های اجرایی تا روز‌های آینده ابلاغ خواهد شد و منتظر عملی شدن این برنامه‌ها هستم.

*مسئولان نباید فعالان مردمی را تخلیه انرژی کنند

عضو انجمن دوستداران میراث فرهنگی شوشتر گفت: مسئولان نباید فعالان مردمی را که بدون هیچ چشم‌داشتی در حال فعالیت هستند، تخلیه انرژی کنند.

احمد شمس‌آبادی در جلسه ستاد نوروزی اظهار کرد: مسئولان باید به فعالیت‌های مردمی بها دهند و بستر را برای حضور فعال آنها در عرصه‌های اجتماعی فراهم کنند و نباید در این زمینه تنها به آنها ناامیدی و تضعیف روحیه را تزریق کنند.

وی گفت: انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوشتر از ماه‌ها پیش که مسئولان شوشتری اصلا به فکر نوروز نبودند با شخص فرماندار جلسات متعددی برگزار کرده است و برای این مهم برنامه‌ریزی کرده و در این زمینه نماینده محترم شوشتر در مجلس شورای اسلامی در ریز مسائل هستند.

وی افزود: نماینده شوشتر در جلسات متعدد بر همکاری با انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوشتر تاکید داشته است ولی در شرایط کنونی شاهد وضعیت متفاوتی هستیم.

شمس‌آبادی گفت: هماهنگی‌های لازم برای فعالیت‌های نوروز شهرستان شوشتر با اداره میراث فرهنگی و پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر انجام شده است و در این زمینه مستندات زیادی وجود دارد.

وی تاکید کرد: هماهنگی لازم برای چاپ بروشور و نقشه گردشگری و خدماتی شوشتر، هماهنگی برای چاپ 700 متر بنر و نصب در معابر شهری برای راهنمایی گردشگران، هماهنگی برای آموزش تورلیدرهای شوشتر و فعالیت‌ آنها در ایام نوروز و... تنها قسمتی از تلاش‌های انجمن در ماه‌های گذشته است که در شرایط کنونی که مجال فعالیت برای انجمن وجود ندارد، این فعالیت‌ها را تعطیل می‌کنیم.

عضو فعال انجمن دوستداران میراث فرهنگی شهرستان شوشتر گفت: شوشتر در ایام نوروز با حضور پرشور گردشگران مواجه می‌شود و به این دلیل باید کوشید تا مشکلات در سطح شهر به حداقل برسد و در این زمینه نیز قرار بود کشیک شبانه‌روزی برای راهنمایی و هدایت گردشگران از سوی انجمن دوستداران میراث فرهنگی در نظر گرفته شود که این فعالیت‌ها به همراه سایر برنامه‌ها تعطیل می‌شود.
مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار